13 Mart 2016 Pazar

Kesinlikle Dinlemelisin: Haftanın Şarkıları (7-13 Mart 2016)


Asla Bu Hafta yazılarını düzenli olarak yazamadığım için ben de olaya farklı bir açıdan yaklaşayım dedim ve her Pazar günü şarkı listesi paylaşmaya karar verdim. Bu listeler ise o hafta keşfettiğim veya çok dinlediğim şarkılardan oluşacak. Şarkılarla ilgili fikrimi belirtip bir de ilginç özellikleri varsa onları da paylaşacağım. İlk listemde bu hafta birçok farklı türde şarkı var, hepsi de çok aklıma takılan şarkılar oldular. Bu hafta çokça dinlediğim ve sevdiğim bu şarkıları kesinlikle dinleyin derim. Bakalım siz de sevecek misiniz? (Bu arada sıralamayı rastgele yaptım haberiniz olsun!)


1.       The Beach BoysSurfin’ U.S.A.

İlk olarak çok neşeli bir şarkıyla başlayayım listeme. Tüm zamanların en iyi gruplarından biri olarak kabul edilen The Beach Boys’un birçok eğlenceli ve neşeli şarkısı var aslında ama bu hafta Surfin’ USA’e çok takıldım diye bilirim. Bana yazı da çağrıştıran bu şarkıyı her dilediğimde mutlu oluyorum resmen.



2.       The MaccabeesMarks to Prove It

The Maccabees’in Marks to Prove It şarkısını ilk olarak Radyo Eksen’de duymuştum. Bu arada dinlediğim tek radyo kanalı da Radyo Eksen diyebilirim. Favorimdir kesinlikle, şiddetle tavsiye ederim herkese. (Özellikle de Gülşah Güray’ın müthiş sabah programlarını.) İşte keşfettiğim çoğu şarkı gibi Marks to Prove It’i de ilk orada duydum aslında ve daha ilk dinlediğimde sözleri dilime dolanmıştı bile. Grubun diğer şarkılarını daha dinlemesem de seveceğim gibi görünüyor.



3.       The xxCrystalised

Crystalised, The xx’in çıkış şarkısıymış (2009 yılında). Şarkı için çok şey söylememe gerek yok bence aslında, tek kelime ile mükemmel çünkü. Dinleyin, dinletin. Hatta sadece bunu değil grubun diğer şarkılarını da dinleyin.



4.       Lord HuronThe World Ender

Bu da yine Radyo Eksen sayesinde keşfettiğim bir başka şarkı ve bu hafta çok duydum radyoda. Bu şarkı da oldukça güzeldi.



5.       The LibertinesHeart of the Matter

İngiliz rock grubu The Libertines’in Heart of the Matter isimli şarkısı aslında bana en sevdiğim gruplardan biri olan Arctic Monkeys’i hatırlatıyor fazlasıyla. Heart of the Matter gerçekten çok eğlenceli, güzel bir şarkı.



6.       Kendrick LamarKing Kunta

Listedeki en farklı şarkı da bu sanırım çünkü rap pek dinlediğim bir tür değil. Kendrick Lamar’ın To Pimp a Butterfly isimli albümü geçen sene adını çokça duyduğum bir albümdü, çok sevilmişti ve çok iyi eleştiriler almıştı. Ben de sonunda merak edip dinlemeye karar verdim. Aslında ilk dinlediğimde pek de sevmemiştim albümü ve tüm şarkıları bile dinlemeden bırakmıştım diyebilirim. Ancak sonra bir gün King Kunta ile karşılaştım, dinlemediğim şarkılardan biriydi. İyi ki de denk gelmişim çünkü gerçekten çok sevdim bu harika şarkıyı ve bunun üstüne albümün tamamını da bir daha dinlediğimde başka şarkıları da sevdiğimi fark ettim. Bu arada King Kunta’da Lamar, Michael Jackson’ın Smooth Criminal’ından, James Brown’ın The Payback’inden ve Ahmed Lewis’in We Want the Funk’ından bazı sözleri de tekrar söylemiş.



7.       Arcade FireNormal Person

Mükemmel bir gruptan müthiş bir şarkı Normal Person. Grubun tüm şarkılarının farklı bir karakteristiği var sanki. Müziğe dair aradığınız her şeyi Arcade Fire’da bulabilirsiniz bence. Mutlaka beğeneceğiniz bir şarkıları vardır diye düşünüyorum.



8.       ColdplayHymn for the Weekend

En sevdiğim gruplardan biri olan Coldplay’i, yine çok sevdiğim müzisyenlerden biri olan Beyonce ile bir araya getiren harika bir şarkı Hymn for the Weekend. Grubun 2015 sonunda çıkan ve diğer işlerinden biraz daha farklı olan A Head Full of Dreams albümünün de en iyi şarkısı bence. Şarkının klibi de oldukça renkli ve güzel olmuş.



9.       Florence + The MachineHeavy in Your Arms

Listemde tabii ki de açık ara olarak en sevdiğim grup diyebileceğim Florence + The Machine var. Çünkü zaten sürekli dinlediğim bir grup ve hep de farklı şarkıya takıyorum diyebilirim. Bu haftanın kazananı ise Heavy in Your Arms oldu. The Twilight Saga: Eclipse’te kullanılmış olan bu şarkı grubun diğer şarkıları gibi harika kesinlikle. Müziği ile sizi yavaş yavaş kendine çeken şarkı, Florence Welch’in her zamanki büyüleyici ile sizi ele geçiriyor. Biraz depresif ve melankolik olsa da oldukça güzel bir şarkı.



10.   Will ButlerAnna


Bu hafta son olarak Arcade Fire üyelerinden biri olan Will Butler’ın geçen sene çıkan ilk solo albümünden bir şarkı paylaşayım dedim. Albümün büyük olasılıkla en bilinen şarkısı olan Anna’yı aslında şarkının klibinden dolayı biliyorum. Klibi ise Emma Stone oynadığı için izlemiştim. Yani şarkıdan Emma Stone sayesinde haberim oldu diyebiliriz. Çok eğlenceli bir klibe sahip olan Anna tıpkı klibi gibi eğlenceli. Albümün de en iyi şarkısı hatta. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder