27 Şubat 2016 Cumartesi

Müzik/Haber: 2016 Grammy ve Brit Ödülleri Sahiplerini Buldu!


Müzik dünyasının en önemli iki Ödülleri sahiplerini buldu. Grammy’lerden sonra bu hafta da Brit Ödülleri sahiplerini buldu. Bu yazımda iki törendeki dikkat çekici performanslardan ve kazananlardan bahsedeceğim. Grammy’den başlayayım. Bu yıl 58. si düzenlenen Grammy Ödülleri oldukça etkileyici performanslara sahip olurken geceye Taylor Swift damgasını vurdu.

26 Şubat 2016 Cuma

Arşiv/Müzik: Johnny Cash [The Man in Black]


Tüm zamanların en büyük müzisyenlerinden biri olan Johnny Cash, 1932 yılında bugün dünyaya geldi. Ben de bugün en sevdiğim müzisyenlerden biri olan Johnny Cash’i anmak istedim. Karizmatik olduğu kadar içten ve çok da samimi olan efsane müzisyen şarkılarıyla beni her zaman çok etkilemeyi başarmıştı. Hem sizi mutlu edip yüzünüze bir tebessüm yerleştirmeyi sağlayan hem de hüzünlü şarkılarıyla sizi tam anlamıyla etkisi altına almayı başaran “Siyah Giyen” bu büyük ikon her türlü duyguya müthiş bir şekilde hitap edebilen nadir sanatçılardan biriydi.

22 Şubat 2016 Pazartesi

Dizi/Haber: Prison Break'in 5. Sezonu Ciddi Ciddi Geliyor


Hani ilk duyduğunuzda bir tarafınızın dışarı koşup sokakta denk geldiğiniz tüm yabancılara sarılmak, diğer tarafınızınsa dram ya da aksiyon filmlerindeki klişe sahnelere bağlamak ve "Hayııııır!" diye yeri göğü inletmek istediği haberler olur ya (bana oluyor en azından)? Bu tam da o tarz haberlerden biri.

Prison Break, benim tam dört kez bitirdiğim bir seri, yani birazcık kafayı taktığım söylenebilir. Böyle kim bilir kaç GB yer tutan klasörlerim filan vardı, öyle ki o dönem yayınlanıp da benim denk gelmediğim bir kare yayınlanmış olamaz diziyle ilgili. Bu yüzden, ta geçen ağustosta duyurulan bu habere denk gelmemiş olmam bayağı şaşırtıcı. 

Şu ana kadar aktarıldığı kadarıyla 'beşinci sezon'un 9 bölümlük bir mini dizi olması planlanıyor. Diziyi henüz izlememiş olan şanssız azınlığa spoiler vermemek adına şöyle sansürleyeyim: Dizinin son bölümlerinde olanları tam anlamıyla silip atmayacağız gibi görünüyor; ama nasıl kıvıracaklarını hiç bilmiyorum. Aynı zamanda Michael (Wentworth Miller) ve Lincoln (Dominic Purcell) yeniden göreceğimiz doğrulanan karakterler, diğerleri hakkında henüz bir bilgi yok ama her ne kadar Michael asla vazgeçemeyeceğim bir karakter olsa da, ilk, belki ilk iki sezondaki kemik kitle olmadan pek bir şey çıkacağını sanmıyorum bu seriden. Yayın tarihiyle ilgili net bir şey yok ama 2017 başlarında çıkmasının planlandığına dair dedikodular var. Bakalım.

Konuyla ilgili daha fazla bilgi almak isterseniz E! Online ve DigitalSpy şu ana kadar girdiğim siteler içinde en fazla bilgiye sahip olanlar ve Express de şu ana kadar bilinenleri güzel özetlemiş. İnternette o kadar az bilgi dönüyor ki şu anda, bütün siteler aynı şeyleri yayınlıyor. Yalnız uyarmış olayım, bu linklerin hepsi spoiler içerir.

17 Şubat 2016 Çarşamba

Dizi/İnceleme: Lucifer, S01E01-04



Şu aralar fena halde tüm zamanımı boşa var. Henüz nedenini çözebilmiş değilim; ama işin sonucunda kendimi kurguya verdim, battaniyeme sarındım dizi izliyorum.

Bugünün kurbanı 25 Ocak 2016'da yayınlanmaya başlayan Lucifer oldu. Dizinin içeriği şu: Lucifer Morningstar, nam-ı diğer şeytan cehennemde sıkılıp tatil yapmak için Los Angeles'a taşınır ve orada lüks bir gece kulübü işletmeye başlar. Bir gün zamanında kendisi için de çalışmış olan, tanıdığı biri öldürülür ve Lucifer onu öldüreni yakalamak için polisle işbirliği yapar.

Size bunun dizinin yalnızca ilk bölümünün özeti olduğunu, dizi ilerledikçe olay örgüsünden sağlam bir şeyler çıkacağını, izlemek için çok heyecanlandığımı söylemek isterdim; ama ne yazık ki, ilginç konusuna rağmen, dizi feci sıkıcı.

15 Şubat 2016 Pazartesi

Müzik/İnceleme - Haber: The Strumbellas - Spirits

Tanıştırayım: Yeni takıntım Spirits, İlk Taslak alemi, İlk Taslak alemi, yeni takıntım Spirits.

Aslında Spirits yeni olmaktan biraz uzak, 21 Ağustos 2015 çıkışlı. Kendisine Spotify'da rastladım; ama artık daha eski albümlerin altında kaldığından mıdır, yoksa benim dikkatsizliğimden midir bilmiyorum, eskiden kalma bir single sandım, hangi albümde olabileceğini keşfetmeye çalışırken grubun 22 Nisan 2016'da çıkacak olan Hope albümünün (bunu da böyle duyurmuş olayım) bir parçası olduğunu keşfettim. An itibariyle heyecanla beklediğim bir başka albüm daha oldu, hayırlı uğurlu olsun.

Aşağıdaki üst video albümün yapımcısı olan Six Shooter Records'ın yayınladığı söz (lyric) videosu, kendisi liste dışıdır (YouTube ya da Google üzerinde arayarak bulamazsınız), aklınızda bulunsun. Ha yok ben klibi istiyorum derseniz o da bir altta; sadece linki verecektim ama bu kadar güzel klip bulmuşum, uğraştırmam. Aklımdayken, buradan da single'ın iTunes sayfasına gidebilirsiniz. Hatta gidin, The Strumbellas daha fazla albüm yapsın. Bütün albümlerini baştan sona dinleyeceğim gibi duruyor.



Söz videosu:


---

Klip:

14 Şubat 2016 Pazar

Kesinlikle İzlemelisin: Deadpool (2016) [Alternatif İnceleme]


Çok uzun süren bir bekleyişin ardından eğlenceli, komik, geveze ve bir o kadar da küfürbaz olan anti-kahraman Deadpool’u sonunda beyaz perdede izleyebildik. Tim Miller’ın yönetmen koltuğunda oturduğu filmde karizmatik kahramanımızı ise daha önce X-Men Origins: Wolverine filminde de karaktere hayat vermiş olan Ryan Reynolds canlandırıyor. Film nasıldı derseniz, tek kelime ile mükemmel olmuş. Yani bir Deadpool filminden ne beklerseniz bu filmde onu buluyorsunuz ki benim gibi Deadpool hayranlarının tek istediği de buydu bence. Filmin en önemli özelliği ise son zamanda Hollywood’u eleştiren Hollywood filmleri yapısında olması yani süper kahraman filmlerini (tabi bunun yanında başka birçok şeyi de) eleştirmesiydi. Bu benim filmin en sevdiğim yönüydü. Bunlara ek olarak ise daha çıkmadan yayınlanan video, fragman ve resimleriyle bizi eğlendirmeyi başarmıştı da. (Buradan sonra bazı spoiler’lar olacak, ben sizi şimdiden uyarayım.)

Film/Haber: Super Bowl 50’de yayınlanan TV Spotları!



Geçtiğimiz hafta Amerikan Futbol Ligi (NFL) finali olan Super Bowl vardı. Her sene Amerika’da hayatı resmen durduran ve büyük gösterilere ve konserlere de sahne olan Super Bowl, dünyanın en çok izlenen spor organizasyonlarından biridir de ayrıca. Bu büyük organizasyonla ilgili en çok konuşulan konulardan bir başkası ise aralarda yayınlanan reklamlar ve bazı filmlerin bu organizasyona özel olarak hazırladığı fragmanlardır. Bu senenin reklam açısından kazananı hiç şüphesiz ki Batman V. Superman filmine özel müthiş iki reklam hazırlayan THY’di. Bunun dışında da bir sürü iyi reklam filmi yayınlansa da en dikkat çekici olanı THY’ninkiydi. E tabi bir sürü filmden de yeni tanıtım fragmanları yayınladı. Bu TV spotlarından en dikkat çekici olanları Captain America: Civil War ve X-Men: Apocalypse’ti ancak beni en heyecanlandıran The Jungle Book’un yeni fragmanı oldu. Yayınlanan tüm fragmanları (yorumlarımla birlikte) yazıma ekledim. Yazımda bunlara ek olarak THY reklamları da var aranızda izlemeyenler varsa hala onlara da bakmanızı tavsiye ederim. Peki bu yazıyı niye bir hafta geç yazdın diye düşünüyorsanız, cevabım hem bu hafta okulun da açılmasıyla biraz yoğun olmamdı hem de bugün eğer biraz sıkılıyorsanız ve yapacak daha iyi bir işiniz yoksa alın bu TV spotlarını izleyebilirsiniz diye düşündüm. Bazılarını özellikle mutlaka izleyin derim.

Kitap/İnceleme: Morning Star - Pierce Brown


Morning Star
Red Rising #3
Pierce Brown

Orijinal Basım Tarihi: 9 Şubat 2016

Goodreads Puanı: 4.63/5 (1840 oy)
Benim Puanım: 4/5










"All deeds that echo are painted in blood."

Bu kitapta Darrow'un (en az) ikinci yükselişine tanık oluyoruz. İkinci kitabın sonunda ele geçirilen Darrow, bu kitabın ilk bölümlerini küçük, karanlık bir odada zincirli şekilde geçiriyor. Üç ay işkence görmüş, dokuz ay karanlığa mahkum edilmiş, sonunda arkadaşları tarafından, bir kez daha davanın yüzü olması beklentileriyle Jackal'ın elinden kaçırıldığında geriye Reaper'ı anımsatacak bir şey kalmamış. Vücudu kırgın, zihni daha da beter. Aynı zamanda sözü geçen bu ilk bölümler kitaptaki favorilerim arasında.

Bu yazıyı spoilersız yazmak için kendimi paralıyorum burada, o yüzden Darrow iyileştikten sonra neler olduğunu anlatamayacağım; ama bayağı kanlı şeyler olduğunu söyleyebilirim. Bu iyi bir şey.

13 Şubat 2016 Cumartesi

Film/İnceleme: Deadpool [2016]



Öncelikle bu hatayı yapma ihtimali olan yarım akıllılara sesleniyorum: Eğer çok kafa dengi bir tip filan değilse bu filme babanızla gitmeyin. İyi bir fikir değil. Ben filmin üzerindeki 15 yaş üstü ibaresine güvenip filme babam ve 15 yaşındaki kardeşimle gittim, oradan biliyorum, cidden aile ortamında izlenecek film değil. Nedenlerimi görsellerle açıklardım ama bu blogda yaş sınırı yok, riske giremem.

12 Şubat 2016 Cuma

Liste: Sevgililer Günü Yaklaşırken...



Çevrenizdeki artan kalp, çiçek böcek, oraya buraya saçılmış, sevgi dolu sözler, indirimler, bir anda göze batmaya başlayan çift sayısı ve internet fark etmenize yardımcı olmadıysa ben söyleyeyim: Sevgililer Günü yaklaşıyor. Fark ettiğim kadarıyla bu güne yaklaşımlar açısından insanlar üçe ayrılıyor: Sevgilisi olanlar, 14 Şubat'a yalnız girip bunu dert edenler ve etmeyenler. Her ne kadar normal zamanlarda üçüncü gruba dahil olsam da reklamların ve çiftlerin bolluğu beni de etkiledi sanırım, saçma sapan bir ruh haline girdim, bu halden çıkmak için de neşeli, "ben her şeyi yaparım, kimseye ihtiyacım yok" temalı bir müzik listesi hazırladım. İster bunu 14 Şubat'ta dondurmanız ve battaniyeniz eşliğinde, ister (benim yapmayı planladığım gibi) el ele tutuşan insan kalabalığının arasından sıyrılarak bir sinemaya (çünkü Deadpool) ulaşmaya çalışırken dinleyin, hepsi için ideal olduğunu umuyorum.

Yazıyı yazmamdan yedi saat sonra gelen ekleme: Beyoncé gibi girl power diye haykıran ya da T-Swift filan gibi özellikle sevmediğim kişileri, ya da genel olarak söz yazarının eski sevgilisine sayıp söven şarkıları hariç tuttuğumuzda geriye çok da fazla şarkı kalmıyormuş. Saatler süren araştırmalar ve dinlenen bayağı bir şarkı sonucu sekiz şarkıda karar kılabildim, önerilere açığım.




5 Şubat 2016 Cuma

Oyun/İnceleme: Life is Strange (Episode 1)

Life is Strange
DONTNOD Entertainment, Square Enix, 
Çıkış Tarihi: 30 Ocak 2015 (ilk bölüm) - 20 Ekim 2015 (son bölüm)


Biri kelebek etkisi mi dedi?

Bunca zaman kendime o geçsin oynarsın, bu geçsin başlarsın, şu anda bu daha önemli, daha gençsin deyip ertelemek zorunda kaldıktan sonra nihayet Life is Strange'e başladım. Toplamda beş bölümden oluşan (ve ister beş bölüm bir arada, isterseniz tek tek bölümler halinde satın alabileceğiniz) oyunun henüz ilk bölümünü ancak bitirdim ve daha şimdiden iyi ki oynamışım dediğim oyunlar arasına girdi.

Oyunda ana karakterimiz Maxine "Max" Caulfield, bir fotoğrafçılık öğrencisi. Beş yıl önce başka bir eyalete taşınmış; ama prestijli Blackwell Academy'den burs kazanınca geri dönmüş, burada okuyor. Dönüşünün üçüncü haftasında, derste uykuya dalıyor ve şehrin bir kasırga tarafından yok edileceğine dair bir öngörüde bulunuyor. Dersten sonra elini yüzünü yıkamak için tuvalete gittiğindeyse bir kızın bir çocuk tarafından vurularak öldürüldüğünü görüyor. Tam bu kız rahat yüzü göremeyecek mi derken zamanı geri alma becerimiz olduğunu keşfediyoruz. Ne denir ki buna?

1 Şubat 2016 Pazartesi

Müzik/İnceleme: Cavo - Bridges


Cavo
Bridges

Çıkış Tarihi: 29 Ocak 2016


Spotify | YouTube | iTunes
(Play widget'ı yazının altında. Nihayet keşfettim)











Anlaşılan Cavo benim yaklaşık on ay kadar önce keşfettiğim sevimli gruplardan biriymiş. Sanırım denk geldikleri dönem yüzünden, dün gece Spotify bana bildirim gönderip yeni albümlerinin Spotify'da olduğunu söyleyene kadar varlıklarını komple unutmuştum. Sayfalarına girip baktığımda daha önce dinlediğim albümü (Thick as Thieves) tanıdım; ama grubun kendisiyle olan ilişkimi hatırlayamadım, o yüzden daha önce hiç duymadığım bir grupla tanışır gibi dinledim albümü. O zamandan beri neredeyse kafayı takmış bir şekilde dinliyorum.