26 Haziran 2016 Pazar

Haftanın Şarkıları | 20 – 26 Haziran 2016


Oldukça heyecan verici ve güzel bir hafta geçirdim. Çünkü sadece gelmiş geçmiş en ilham verici ve en müthiş sanatçılardan biri olan Patti Smith’i canlı izlemekle kalmadım, onunla tanışabildim de. İşte çok sevdiğim bu efsaneyle tanışmak benim için haftanın hatta belki de yazın olayı oldu. Bu haftaki müzik seçimlerimde de onun etkisi çok oldu tabi. Patti’nin dışında, Patti Smith deyince aklıma gelen birkaç isimden de şarkılar var bu haftaki listemde. Efsanelerle dolu bir liste ile karşınızdayım bu hafta.

Patti SmithPeople Have The Power

Birçok Patti Smith şarkısı gibi bu şarkı da oldukça anlamlı bir şarkı. Bu hafta İstanbul’da verdiği müthiş konserinde bu şarkıyı da seslendirdi ve konserdeki en güzel şarkılardan biri bu oldu bence. Gerçi bana göre hepsi de müthişti ancak bu şarkıyı söylerken verdiği mesajın da oldukça güzel olması benim için bunu öne çıkardı biraz. Şarkının klibi de oldukça güzel, Patti’nin nadir resmi kliplerinde de biri zaten. Bu siyah beyaz klipte Patti’yi bir şeyler yazarken ve şarkı söylerken görüyoruz. Ben klibi izleyince “ah işte Patti Smith bu!” diye düşündüm, bu yüzden de çok sevdim. Şarkı da müthiş zaten, klibini izleyin derim.


The Velvet UndergroundRock & Roll

The Velvet Underground adını çokça duyduğum ve şarkılarına ara sıra radyoda denk geldiğim bir gruptu ancak belli bir zamana kadar grubu tam olarak tanımıyordum diyebilirim. Lou Reed’in ön planda olduğu 1965’te New York’ta kurulmuş bu müthiş grupla asıl tanışmam ise Patti Smith’in muhteşem kitabı Çoluk Çocuk (Just Kids) sayesinde oldu. Kitapta Patti’nin grupla ilgili yazdıklarını okuduktan sonra grubun şarkılarını dinlemeye karar verdim bir kez daha ve bu sefer gruba gerçek bir şans da verince oldukça güzel şarkıları olduğunu fark ettim. Sadece 5 yıl bir arada kalsalar da dönemin en önemli gruplarından biriymiş diye biliriz. Patti Smith ve grubu da birçok konserlerinde kendilerini etkileyen bu gruptan şarkı söylüyorlar zaten. İstanbul’da söyledikleri The Velvet Underground şarkılarından biri ise grubun en güzel şarkılarından biri olan bu şarkıydı.


The DoorsBreak On Through (To The Other Side)

En sevdiğim gruplardan biri olan The Doors özellikle de Jim Morrison, Patti Smith’i etkileyen önemli sanatçılardan biri. Patti, Çoluk Çocuk’ta şarkıcı olmak için ilk ilham kaynağının bir The Doors konserinde izleyebildiği Jim Morrison olduğunu belirtiyordu. Morrison’ın ölümünden sonra onunla ilgili gördüğü bir rüya ile ilgili yazdığı bir şarkısı da var (Break It Up). Tüm bunların da etkisiyle The Doors’u uzun zamanın ardından bu hafta da çokça dinledim ve bu da en sevdiğim şarkılarından biridir. Eğer hiç The Doors dinlemediyseniz hemen dinleyin derim, bu şarkı da başlamak için ideal.


David BowieModern Love

Patti Smith konserinde müthiş Horses albümündeki tüm şarkılar çalındı bunlardan biri de ölen arkadaşlarını anmak için yazdıkları Elegie vardı. Bu şarkıyı söylerken bir yerde Patti onları etkileyen çok önemli sanatçıların ve arkadaşlarının isimlerini söyledi. Jimi Hendrix, Lou Reed, Jim Morrison gibi isimleri söyledikten sonra yakın zamanda kaybettiğimiz iki müthiş sanatçı David Bowie ile Prince’i de andı. En sevdiğim sanatçılardan biri olan David Bowie’yi ben de hem hatırlamak için hem de anmak için en sevdiğim şarkılarından biri olan Modern Love’i paylaşmak istedim. Birçok muhteşem şarkısı var belki ama Bowie denince aklıma gelen ilk şarkı hep bu olmuştur benim.


PrincePurple Rain

Patti Smith konserine Elegie’nin ardından bir Prince şarkısı olan When Doves Cry ile devam ederek onu da anmıştı. Ben de Prince’i anmak için en güzel ve en bilinen şarkılarından biri olan Purple Rain’i paylaşayım dedim.


Bob DylanLike A Rolling Stone

Patti Smith’i etkilemiş ve hatta belki de bu listedeki herkesi az da etkilemiş olabilecek bir isim de Bob Dylan. Hiç kuşkusuz tüm zamanların en önemli sanatçılarından biri de zaten. Duyduğum birçok şarkısının yanında daha dinlemediğim yüzlerce şarkısı da var. Yaklaşık 50 yıldır müzik dünyasında önemli bir etkisi olan Bob Dylan’ın yüzlerce müthiş şarkısının arasından sizinle herkesin mutlaka dinlemesi gerektiğine inandığım şarkılarından biri olarak gördüğüm Like A Rolling Stone’u paylaşmak istedim. Eğer daha dinlemediyseniz hemen dinleyin derim.


BeyonceSorry

Bir sürü etkileyici isimin olduğu bu listemi son yılların en etkileyici isimlerinden biri olan Beyonce ile bitiriyorum. Beyonce çok net olarak bence bu yılın kazananı oldu. Lemonade isimli albümünü bir görsel albüm olarak Tidal’da yayınlayan Beyonce, yılın en çok konuşulan işlerinden birine imza atmış oldu böylelikle. Ben albümü çok sevdim, yılın en iyilerinden olmasının yanında bence Beyonce’nin kariyerinin en iyisi olabilir. Düşünün albümde mükemmel bir country şarkısı bile var. Albümün tüm şarkılarının yer aldığı aynı isimli 1 saatlik bu özel kısa film en az albümdeki şarkılar kadar konuşulmuştu ancak Lemonade uzun bir süre sadece Tidal’da kaldığı için üye olunmadan izlenmiyordu. Albümün fiziksel kopyası (cd, plak) daha yeni yayınlandı diyebilirim. Kısa film ise yavaş yavaş televizyonlarda da paylaşılmaya başladı. Ben de geçenlerde denk geldiğim bu müthiş kısa filmden iki şarkı izleyebildim. İşte albümden klibini en merak ettiğim ve bir türlü izleyemediğim Sorry’nin klibi ise birkaç gün önce Youtube’da yayınlandı. Gerçekten müthiş bir klip olmuş. Bunu bu kadar müthiş yapan da klipte Beyonce’ye eşlik eden ve en az onun kadar dikkat çekici olan Serena Williams. Zaten bu şarkının klibini merak etmemdeki ilk sebep de en sevdiğim sporculardan biri olan Serena Williams’ın klipte olduğunu duymak olmuştu. Beyonce ve Serena oldukça iyi bir ikili olmuşlar ve yılın en güzel kliplerinden birini izliyoruz böylece. Ben çok sevdim, bakalım siz ne düşüneceksiniz?


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder