30 Mayıs 2016 Pazartesi

Haftanın Şarkıları | 23 – 29 Mayıs 2016


Son günlerde biraz hasta olduğum için genelde çok, çok sevdiğim ve her zaman dinlediğim kişileri veya grupları dinledim. Bunların başında ise tabii ki Morrissey (The Smiths) ve Florence Welch (Florence + The Machine) var. Ayrıca birkaç yeni şarkı da var listemde yine. Kısa ama çok tatlı bir liste oldu bence.

The SmithsBigmouth Strikes Again

Ne bilmiyorum ama Morrissey ile (bu durumda The Smiths oluyor tabi) ilgili bir şey var ki ne zaman onu ne zaman dinlesem bir şekilde iyi geliyor bana. Hastayken daha iyi hissetmemi, kızgınken sakinleşmemi, yorgunken dinlenmemi sağlıyor ve tabi mutluyken veya neşeliyken de ayrı bir güzelliği var Morrissey dinlemenin. Listeye de bu hafta en çok dinlediğim hatta sürekli dinlediğim The Smiths şarkısını dinledim. En sevdiklerimden biri, ne zaman dinlesem iyi ki The Smiths varmış dediğim şarkılardan biri bu. Dinleyin, dinletin de mümkünse!


Florence + The MachineBreaking Down

Morrissey’i ve (eski) grubu The Smiths’i çok seviyorum ama Florence Welch ve onun grubu Florence + The Machine’in yeri bende çok ayrı. Florence’ın yaptığı her şeye bayılıyorum, eğer bloğumuzu az çok takip ediyorsanız bunu zaten az çok biliyorsunuzdur. Her zaman olduğu gibi bu hafta da çokça Florence + The Machine dinledim ve onun da tıpkı Morrissey gibi bir etkisi var işte bende. Bu şarkı da Ceremonials albümünün en güzellerinden biri.


Depeche ModeJust Can’t Get Enough

Depeche Mode’da yine en sevdiğim gruplardan biridir. En bilinen şarkılarından biri olan Just Can’t Get Enough’u bu hafta çok dinledim, oldukça eğlenceli ve neşeli bir şarkı olduğu için belki de hemen neşelendirici bir etkisi var. Ayrıca hemen dilinize dolanacak da bir şarkı.


RadioheadDaydreaming

Son yıllarda pek müzik videosu izlemiyordum ki eskiden çıkan her klibi bilirdim. Merakla izlediğim klip sayısı da oldukça az hatta. Bunların başında Florence + The Machine’nin son albümü için yayınladığı klipler geliyor. Bunlar ise grubun harikalar harikası The Oddesey isimli kısa filmin parçaları olarak yayınlanmışlardı zaten. Buna ek olarak en sevdiğim yönetmenlerden biri olan Xavier Dolan’ın en sevdiğim müzisyenlerden biri olan Adele’in Hello’su için çektiği müthiş klip vardı bir de. Bunların dışında çok söz edilmeyen klipleri pek izlemiyorum son zamanlarda, artık genelde bu listelere koyduğum şarkıların kliplerine falan bakıyorum sadece. Peki gelelim bu şarkıya. Açıkçası ben çok büyük bir Radiohead hayranı değilim ama yine de yeni çıkardıkları albümlerini dinledim ve albümde bir iki tane sevdiğim şarkıları var ancak ne kadar kalıcı olur benim için ondan çok emin değilim. Eski şarkıları arasında daha sevdiğim şarkılar olsa da bu albümün özellikle iki şarkısı (Daydreaming ve Burn The Witch) oldukça güzeldi. Gelelim şarkı için yapılan müzik videosuna çünkü onu izlemek için de özel bir nedenim vardı: yönetmeni Paul Thomas Anderson. Kendisi oldukça muhteşem bir sinemacıdır, daha önce birçok müzik videosu da yönetmişliği var. Ben de klibi onun yönettiğini duyunca merak edip izledim tabi. Klibi bence şarkıya aşırı uymuş ve çok da ilgi çekiciydi. Şarkı da albümdeki sevdiğim şarkılardan biri olunca listeme ekleyeyim bari dedim ben de.


KongosTake It From Me

Yazın Kongos’tan yeni albüm geliyor. Grubu ben Come with Me Now isimli müthiş şarkıları ile tanıyıp sevmiştim. Güney Afrikalı 4 kardeşten oluşan grubun Lunatic isimli albümleri oldukça güzeldi. Bu albüm ilk kez 2012’de çıkmış ancak 2014 yılında tekrardan çıkarılmış. Ben de geçen sene tanışmıştım grupla ilk kez ve oldukça özel ve kendini diğer alternative rock gruplarından ayıran bir tarzları vardı, ben çok sevmiştim. Yeni albümü de merakla bekliyordum ki çıkmasına çok az bir süre kaldı. Grup albümdeki şarkılardan kısa kısa bölümler yayınlıyor kendi sosyal medya hesaplarından ancak Egomaniac isimli albümden yayınlanan ilk şarkı Take It From Me oldu. Ben şarkıyı çok sevdim, grubun ilk albümüne benzeyen bir tarzı var bu şarkının ancak yeni şeyler de var gibi içinde. Albümün de eski tarza yeni şeyler eklenmiş olarak geleceğini düşünüyorum. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder