3 Nisan 2016 Pazar

Kesinlikle Dinlemelisin: Haftanın Şarkıları | 28 Mart – 3 Nisan 2016

Yine bir Pazar günü ve yine bir şarkı listesiyle karşınızdayım. Geçen haftaki listenin aksine bu haftaki listem biraz daha yakın tarihte çıkmış şarkılardan oluşuyor. Genel anlamda biraz ilginç ve güzel de bir liste oldu aslında. Bu hafta çok sevdiğim birkaç müzisyenin bu yaz İstanbul’a geleceğini öğrendim ve hepsinden birer şarkı ekledim listeme.

MusePanic Station

İstanbul’a gelecekler arasında en çok sevindiğim Muse oldu. Çünkü Muse en sevdiğim gruplardan biridir. Hatta “küçük sayılabilecek” albüm koleksiyonumu oluşturan albümlerden ilki de Black Holes and Revelations’tı. Zaten bence en iyi albümleri de o hala ancak diğer albümlerini de çok sevmiştim. Neyse işte bütün hafta aklımda bu şarkıları vardı zaten ve İstanbul’a geleceklerini duyduğum an yine aklıma bu şarkı geldi. The 2nd Law albümündeki en iyi şarkılardan biridir Panic Station, 2012 Londra Olimpiyatları’nın resmi şarkısı olan Survival ile birlikte.


Damon AlbarnLonely Press Play

İkinci en heyecanlandığım kişi ise Damon Albarn oldu tabii ki. Belki kendisini pek duymamış olabilirsiniz ancak müzik tarihinin en önemli isimlerinden biri bence. Damon Albarn, Blur ve Gorillaz gibi iki önemli grubun kurucusu ve solisti, ayrıca solo çalışmaları da var. Tabi birkaç yan projesi daha var bunlara ek olarak, zaten anlatmaya başlasam bitmez tüm işleri (o kadar yaratıcı ve yetenekli bir adam ki anlatamam). Ben yaptığı tüm işleri hep sevdim, zaten Blur da tıpkı Muse gibi en sevdiğim gruplardan biridir. Listeme ise Damon Albarn’ın 2014’te çıkan ilk solo albümü Everyday Robots’tan bir şarkı ekledim.


SiaCheap Thrills

Bu yaz İstanbul’da izleme şansı bulacağımız isimlerden biri de Sia. Bu da beni çok sevindirdi diyebilirim. Aslında Sia’yı eskiden pek sevmezdim, yani daha doğrusu pek dinlemezdim. Ancak yakın bir arkadaşım sayesinde dinlemeye başladım ve çok sevdim. Oldukça ilginç biri ve muhteşem şarkıları var. Listeme ise bu sene çıkardığı müthiş albümde en sevdiğim şarkılardan biri olan Cheap Thrills’i ekledim. Şarkının üç farklı klibi çıkmıştı aslında ama ben Maddie Ziegler’lı olanı ekledim. Çünkü Maddie ve Sia birlikte müthiş bir ikili oluyorlar. En iyi klip de bu olmuştu.


ScorpionsRock You Like a Hurricane

Geçen sene 50. yılını kutlayan efsane grup Scorpions da bu yaz izleyebileceğimiz gruplardan biri. Yine sevdiğim gruplardan biri diyebileceğim Scorpions’un en sevdiğim şarkılarından birini koydum listeye. Rock You Like A Hurricane’i hem dinlemeyi hem de çalmayı çok severim hatta. Gitarda bunu çalmak oldukça eğlenceli oluyor gerçekten.


Hans Zimmer Junkie XL Is She With You?

Tüm zamanların belki de en büyük iki kahramanının bir arada bulunduğu ilk film Batman v Superman: Dawn of Justice geçen Cuma çıktı. Ben de hemen izledim tabii ki. Oldukça fazla eleştiriyle karşı karşıya kalan ve birçoklarınca beğenilmeyen filmi ben sevdim. Filmle ilgili detaylı görüşlerimin olduğu incelememi bu hafta içinde yayınlayacak olsam da filmdeki en iyi olan şeylerden birini yani bu müthiş Wonder Woman tema müziğini yayınlamadan bu yazıyı koymak istemedim. Altında Junkie XL (Mad Max: Fury Road ve Deadpool) ve Hans Zimmer (neredeyse tüm Christopher Nolan filmleri) imzası bulunan bu müthiş müzik filmin (bana göre) en etkileyici sahnesi sahnesinde çalmıştı. Gal Gadot’un muhteşem Wonder Woman performansı ile bu müthiş müzik birleşince ortaya çok heyecan verici bir şeyler çıkmış diyebilirim. Bir karakteri anlatmak için daha iyi bir müzik bestelenemezdi bence. Ayrıca bu müziğin sadece bu filmde değil solo Wonder Woman filminde de kullanılacağını da belirteyim, yani bundan sonra bu Wonder Woman’ın müziği olacak. Tüm şarkılar iyi olsa da filmin net olarak en iyi şarkısı bu ve Hans Zimmer’dan çok Junkie XL’in etkilerini hatta Mad Max’in diyebilirim, açıkça fark edebiliyoruz. Dinleyin bakalım siz de benim kadar sevecek misiniz?


The Last Shadow PuppetsBad Habits

Arctic Monkeys’in solisti Alex Turner ile The Rascals’tan Miles Kane’i bir araya getiren bu proje grubu 2008 yılında The Age of the Understatement adındaki müthiş ilk albümlerini çıkarmışlardı. O zamandan beri ikinci albümü beklenen grup 1 Nisan’da yani iki gün önce yeni albümü Everything You've Come to Expect’i çıkardı. Bu albümü de ilki gibi çok sevdim. Hepinize öneririm, mutlaka dinleyin. Özellikle de benim gibi Arctic Monkeys’i çok özlemişseniz, Alex Turner’ı ve müthiş sesini yine duymanın mutluluğu paha biçilemez kesinlikle (Gerçi bu şarkıda Miles Kane daha ön planda). Albümden yayınlanan ilk şarkı olan Bad Habits beni çok heyecanlandırmıştı mesela, o yüzden bu güzel şarkıyı listeme ekledim.


Florence + The MachinePure Feeling

Hayattaki en büyük amaçlarımdan biri bilinen, bilinmeyen her Florence + The Machine şarkısını birilerine tanıtmak ve sevdirmek sanırım. Bu da Florence + The Machine’i hatta Florence Welch’in içinde bulunduğu her şeyi çok sevmemden kaynaklanıyor. İşte grubun çok da bilinmeyen bir şarkısı olduğunu düşündüğüm Pure Feeling’i de bu yüzden ekledim listeme. Pure Feeling, (kesinlikle en sevdiğim grup olan) Florence + The Machine’in muhteşem son albümü How Big, How Blue, How Beautiful’un Target’a özel yayınlanan versiyonunda bulunan bir ek şarkılardan biri. Her zamanki gibi mükemmel bir şarkı, her şeyiyle hem de. Bütün hafta aklımda bu vardı diyebilirim.



George EzraBudapest

Çok ilginç ve çok güzel bir sesi olan George Ezra’yı tanıdığım şarkıydı Budapest. Oldukça güzel bir şarkı ve bunun gibi daha birçok güzel şarkısı da var Ezra’nın, daha bir albümü olmasına rağmen hem de. Mutlaka dinleyin başka şarkılarını da. Mesela Listen tothe Man isimli şarkısının klibinde Ian McKellan oynuyordu, onu da (şarkının ismine tıklayıp) izleyebilirsiniz.



FreeSolRole Model ft. Justin Timberlake

İşte bu listemdeki en ilginç şarkı sanırım. Çünkü bu şarkıda müthiş şarkıları, sahne şovları ve danslarıyla tanıdığımız Justin Timberlake’i her zamanki tarzının dışında görüyoruz. Biraz eski olan bu şarkıda Timberlake, Tennessee’li grup FreeSol’a eşlik ediyor. Oldukça güzel bir şarkı olmuştu bu bence.



The BeatlesGet Back

En sevdiğim The Beatles şarkılarından biriyle de bu hafta ki listemi bitiriyorum. (Bu da grubun çatıdaki meşhur konserinden görüntülerin olduğu bir video)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder