14 Mart 2016 Pazartesi

Bu Hafta | 7 - 13 Mart 2016

Ne Okudum?
Bu hafta fazla bir şey okumamış olmakla birlikte, önceki birkaç haftadan daha fazla okuduğum kesin. Şu ana kadar bitirdiğim altı kitap oldu, dördü R2R, biri okumayı çok uzun zamandır istediğim halde erteleyip durduğum Of Mice and Men/Fareler ve İnsanlar, sonuncusu da tek solukta okuduğum Batman: The Killing Joke. Sonuncusunun incelemesini yazmayı üç gündür filan deniyorum, henüz başarılı olamadım, olursam ilk sizin haberiniz olacak.


Ne İzledim?
Birkaç gün önce buradaki challenge'a katıldım. Burada amaç, mayıs sonuna kadar 88. Akademi Ödülleri'nde En İyi Film dalında aday olmuş (ve bir durumda, kazanmış) filmlerin hepsini izlemek. Listede toplam 8 film var, ben dün iki, ondan önceki gün bir olmak üzere üç filmi izledim: The Martian/Marslı, Room/Gizli Dünya ve The Big Short/Büyük Açık.
Üçü de oldukça beğendiğim filmler oldu. Marslı'yı zaten çıktığı ilk günlerde izlemiştim ve bir kitap uyarlaması olarak başarısız bulmuştum, ikinci kez o beklentileri bir kenara bırakıp izlediğimde bir film olarak ayrı bir keyif aldım. Her ne kadar insanın beynini bulandıran kurgu hataları daha da bir gözüme çarpsa da filmin görselliği keyif vericiydi. Anlamadığım bir nedenle, film incelememi bulamadım, o nedenle link veremiyorum.
Room için yazdığım incelemeyi burada bulabilirsiniz.
The Big Short, 2009 ekonomik krizini konu alıyor. Sıradan halk olarak biz işin daha bireysel iç yüzünü, finans dersleri almış olanlarımız ek olarak bir de teknik yönlerini biliyorduk, bu filmle birlikte olanları bir de o dönemde olayla ilgisi bulunan bankacıların gözünden öğrenmiş olduk. Eğer konuya bir ilginiz varsa izlemekten keyif alacağınız bir film; ama yoksa oyuncular ve oyunculuklar bile sizi filme bağlayamayabilir, baştan uyarayım. İzlemeye birlikte başladığımız üç kişi içinde yalnızca ben filmin sonunu gördüm.


Ne Dinledim?
Bu hafta çoğunlukla Spotify'ın Keşfet sekmesindekileri dinlemeye verdim kendimi. Zaten beğendiğim gruplardan biri olan You Me at Six'in Sinners Never Sleep albümünün tamamını (ilk yarısını öneririm) ve Hold Me Down albümününse bir kısmını dinleme fırsatım oldu. Oradan yeni keşfettiğim halde takip ettiklerim arasına giren Big Sixes grubuna geçtim, anladığım kadarıyla zaten tek albümleri olan The Idles (EP olur kendileri, beş şarkılık) dinlemeye değerdi, yeni bir şeyler arayanlara tavsiye ederim. Bunların (ve bu haftanın Cumartesi Şarkısı yazısında da yer verdiğim ESCAPADES - Nicotine'in) haricinde söz etmeye değer bulduğum pek bir şeye henüz denk gelmedim. Diğer yandan, bu hafta dinlemeyi planladığım ve beğeneceğimi düşündüğüm albümlerden üçünü dinleme fırsatı bulamamıştım, onları önümüzdeki hafta burada, beğendiklerim arasında yazabilirim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder