17 Şubat 2016 Çarşamba

Dizi/İnceleme: Lucifer, S01E01-04



Şu aralar fena halde tüm zamanımı boşa var. Henüz nedenini çözebilmiş değilim; ama işin sonucunda kendimi kurguya verdim, battaniyeme sarındım dizi izliyorum.

Bugünün kurbanı 25 Ocak 2016'da yayınlanmaya başlayan Lucifer oldu. Dizinin içeriği şu: Lucifer Morningstar, nam-ı diğer şeytan cehennemde sıkılıp tatil yapmak için Los Angeles'a taşınır ve orada lüks bir gece kulübü işletmeye başlar. Bir gün zamanında kendisi için de çalışmış olan, tanıdığı biri öldürülür ve Lucifer onu öldüreni yakalamak için polisle işbirliği yapar.

Size bunun dizinin yalnızca ilk bölümünün özeti olduğunu, dizi ilerledikçe olay örgüsünden sağlam bir şeyler çıkacağını, izlemek için çok heyecanlandığımı söylemek isterdim; ama ne yazık ki, ilginç konusuna rağmen, dizi feci sıkıcı.


Özetten anlayacağınız üzere, dizinin denk geleceğiniz herhangi bir dandik polisiyeden tek farkı ana karakterlerinden birinin Lucifer olması ve o bile çok radikal değil aslında, özellikle de son birkaç sezondur ilginç bir özelliği olan ana karakter artı ana karakterin özelliğine 'bir şekilde' bağışıklığı olan ve ana karaktere katlanamayan polis kalıbının iyiden iyiye popülerleştiği hesaba katılırsa. Brian'ın sempatikliği Limitless'ı izlemeyi bırakmamı engellemedi, Lucifer'ın karizması bana bunu izletir mi bilmiyorum. O değil ama belki müzikleri için izleyebilirim, FOX'un Lucifer için açtığı Spotify hesabını takip ediyorum bile. Adamlar diziyi Ain't No Rest for the Wicked'la açtı, daha ne olsun?


Bu arada, bu diziden önce başroldeki Tom Ellis'i tanımıyordum, haliyle genel olarak oyunculuğu hakkında bir bilgim yok; ama buradaki rolüne çok iyi uyduğunu düşünüyorum. Karakterin yayması beklenen, kendini beğenmişliğin sınırlarına gelip dayanan özgüvenli havasını verebilmesi bir yana, Lucifer'ın insanlar onun beklediği gibi davranmadığı zamanlardaki hafif kafa karışıklığını ya da sakin öfkesini çok iyi verebilmiş. Dizide en çok onu takdir ettim sanırım, ikinci ana karakter (Chloe Decker, nam-ı diğer token polis) de iyi; ama aynı tip karakteri bu kadar çok kez görünce pek de takdir edemiyorsunuz. İleride beklenmedik bir gelişim gösterir ve sırf farklılık olması açısından adama aşık olmazsa gözümde bir yer edinebilir; ama daha önce değil.


Sonuç olarak, şimdiye kadar çıkan ilk dört bölüme bakarak dizinin geleceği hakkında pek bir şey söylemek güç; ama tutarsa ana karakteri için tutar, tutmazsa da tamamen olay örgüsünün boşluğundan kaybeder diye düşünüyorum. Belki, yalnızca belki Amenadiel arka planda diziyi temellerinden sallayıp canlandıracak bir şey yapabilir ama ondan da çok umutlu değilim. Sanırım göreceğiz.

1 yorum:

  1. Türkçe dublaj Lucifer 1. sezon izle tüm yabancı dizilerin türkçe dublajlarını izleyebileceğiniz bir site http://film.bizdensor.com

    YanıtlaSil