25 Ocak 2016 Pazartesi

Film/İnceleme: Inside Out/Ters Yüz [2015]


Inside Out/Ters Yüz

19 Haziran 2015

Yönetmenler: Pete Docter, Ronnie del Carmen

Senaristler: Pete Docter Josh Cooley, Meg LaFauve

Seslendirenler: Amy Poehler, Phyllis Smith, Mindy Kalling, Bill Hader, Lewis Black









Bana nasıl film izletilebileceğini çözdüm: Beni internetin olmadığı, havanın dışarı çıkılamayacak kadar soğuk olduğu, oyun oynayamadığım ve telefonumun kafayı yediği bir ortamda bırakmak olayı çözüyor. Tahmin edilebileceği üzere bugün tam da böyle bir ortamdayım ve görünüşe göre birkaç gün daha durum bundan farklı olmayacak gibi görünüyor, haliyle bir süredir bilgisayarımda duran filmlere birer ikişer başlayayım dedim.


İlk seçimim bu yıl çıktığından beri ilgimi çeken Inside Out/Ters Yüz oldu. Filmin konusunu özetlersem, insanların ruh halini düzenleyen beş duygu var: Neşe (Joy), Üzüntü (Sadness), Tiksinti (Disgust), Öfke (Anger) ve Korku (Fear). Bu beşi çeşitli durum ve dönemlerde kontrolü ellerine alarak hislerimizi, dolayısıyla hareketlerimizi yönlendiriyorlar. 

Bizim takip ettiklerimiz Riley adında bir kız çocuğunun hayatı ve hisleri. İlk 11 yılının çoğunu neşeli geçirdikten sonra ailecek Minnesota'yı bırakıp San Francisco'ya taşınıyorlar, bütün sorunlar da o zaman patlak veriyor zaten. Aksaklık üstüne aksaklık çıkıyor, sorunlardan başlarını kaldıramıyorlar; ama her şeye rağmen neşe Riley'yi ayakta tutmaya çalışıyor. Ne var ki bir gün bir kargaşa çıkıyor, o arada çekirdek hatıralar da olmaları gereken yerden çıkıp uzun süreli hatıraların arasına karışıyorlar, sonra Neşe ve Üzüntü peşlerinden gidip ortalığı Öfke, Tiksinti ve Korku'nun ellerine bırakıyorlar... Cümbüşü siz hayal edin.

Filmin en sevdiğim yanı arka plan kurgusuydu, onu söyleyebilirim. Olaylar, hatıralar ve bunun bireylerin kişiliği ile ilgisini çok güzel kurmuşlar, ayrıca beynin bölümlerini de bayağı güzel çizip tasarlamışlar, o konuda daha fazla şey öğrenmekten oldukça keyif aldım (filmin bütün ana fikrini bırakıp bunu sevmek de tam bana göre bir şey sanırım). Onun haricindeki kısımlar da aileyle izlenecek türden sıcak şeyler, çocuğunuzu ya da kardeşinizi alıp izleyebilirsiniz. Benim kardeşim beğendi.

Bunlara ek olarak:
  • Seslendirenler arasında Amy Poehler da varmış. Film boyunca Neşe'nın sesi tanıdık gelse de aklıma hiçbir isim gelmemişti, creditler girince beni şaşırtan bir detay oldu bu.
  • Filmin sonundaki ek kısımları da en az film kadar sevdim, özellikle de kedili olanı. Film bittikten sonra hemen kalkıp gittiyseniz geri dönüp bir o kısma bakın derim.
  • Tiksinti o kadar güzel olmak zorunda mıydı? Neşe sevimliydi, Üzüntü aşağı yukarı benim gibi bir tipti ama Tiksinti bildiğiniz Amerikan dizilerindeki lisenin en popüler kızı tadında bir şey olmuş. Tiksinti'sin sen, kendine gel.
  • Bing Bong.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder