5 Aralık 2015 Cumartesi

Kitap/İnceleme: The Revolution of Ivy/Devrimin Kızı - Amy Engel


The Revolution of Ivy/Devrimin Kızı
The Book of Ivy #2
Amy Engel

Orijinal Basım Tarihi: 3 Kasım 2015 
Çeviri Basım Tarihi: 6 Kasım 2015
Yayınevi: Yabancı Yayınları

Goodreads Puanı: 4.10/5 (1330 oy)
Benim Puanım: 2/5










Aslında arka planı üzerinde daha çok çalışılsa çok iyi olabilecek bir başka kitabın daha romantizm uğruna feda edilmesine tanık olduk, dostlar sağ olsun.

Şimdi, elimizde 270 sayfalık bir kitap var. Bu kitabın yaklaşık yüzde doksan beşi boş; çünkü Ivy'nin çitin dışına atıldıktan sonraki hayatının fazla kolay geçmesi bu seri için bir zorunluluktu. Çünkü çitin dışı dediğimiz yer insanların hemen kaynaşıp birbirlerini bağırlarına bastıkları, kuşların cıvıldadığı, yeşillik, çimenlik bir yer. Çünkü insanların oraya gönderilme nedeni sürgün değil, olur mu öyle şey? Nehirde çamaşır yıkamanın ötesinde aksiyon neden olsun ki böyle bir yerde? Saçmalıyorum işte.

Hadi onu geçtim. Serinin konusu temelde devrim, kitabın adı The Revolution of Ivy; ama kitapta devrim yok, onun yerine işlerin neredeyse mucizevi bir şekilde çözüldüğü bir son var, o da kitabın kalan yüzde beşi zaten. Size mutlu son yazmayın demiyorum, sadece yazacaksanız bütün kitabı sadece o mutlu sona göre yazmayın, bize okuduğumuza değecek bir şeyler verin diyorum. Özellikle Bishop/Ivy hayranı olmayan birinin bu kitaptan pek memnun kalacağını sanmıyorum, Bishop'ı çok seven biri olarak ben bile sevinemedim onu gördüğüme. Bu kitabı çitin diğer tarafında neler olup bittiğini merak ettiğim için alıp okudum, meğer bir şey yokmuş. Yazar öyle dedi.

Bunu yazmaya başlamadan önce gidip ilk kitabın incelemesini okudum ne demişim onun için diye, şöyle bir şey yazmışım: "Diyaloglar klişe ama sevimli. Karakterler klişe ama sevimli. Kitap genel olarak klişe ama sevimli, bundan başka bir özelliği yok." Bu kitapta o da yoktu. Aralarındaki sorunları çözmelerine neredeyse sevindim, epilog da sevimliydi ve beklendikti; ama o kadar.

Özetle, yine üşenip kendimden alıntı yapacağım: "Şahsen ben etkilenmedim, okuduktan sonra bir kenara atabileceğim bir kitap." İleride konusu açılırsa okudum diyebilmek dışında bir katkısı olmadı bana, okumasam da üzülmezdim. 2/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder