26 Kasım 2015 Perşembe

Kitap/İnceleme: James Bond: The Complete Collection, 2/14: Live and Let Die - Ian Fleming


James Bond: The Complete Collection
Live and Let Die #2/14
Ian Fleming


Hikayenin Basım Yılı: 1954

Goodreads Puanı: 3.62/5
Benim Puanım: 1.5/5









Bu kitap, daha fazla aksiyon barındırmasına rağmen, daha sıkıcıydı. Yazarın dili her kitapla birlikte bir parçacık daha sıkıcılaşıyor gibi sanki, bunu okumam daha kısa sürdüğü halde iç geçire geçire bir hal oldum.


Kitabın kendi eleştirisine girmeden önce yazarı şu konuda eleştireceğim: Adam karşılaştığım en cinsiyetçi ve en ırkçı insanlar kategorisine tepeden daldı. Kitapta Mr. Big'i hariç tutarsak bir parça eğitimli ya da batıl inançlı olmayan hiçbir zenci yok, hepsi ıy iğrenç, James Bond hepsine her koşulda bin basar, zaten İngilizler de dünyanın en üstün ırkı falan filan. Tamam, bunların geneli zaten kitabın yazıldığı dönemden de kaynaklı şeyler, o kadarını anlayabiliyorum; ama bu şekilde devam eden bir kitabı okumaya devam etmek için de çok fazla bir neden göremedim açıkçası, özellikle de diğer hiçbir şeyini pek beğenmemişken.

Şöyle bir şey de var ki, yazarın dili her kitapla birlikte daha da sıkıcı bir hale geliyor. İlk kitapta arada üç beş tane beğendiğim detay vardı, kitap yine kendini kurtarmıştı bir şekilde, bunda o da yok. Zaten beklediğimin ya da umduğumun aksine James Bond'u da hiç sevmedim, bayağı bayağı uyuz bir tip, her kitabında/filminde bu kadar kadının adamda ne bulduğunu cidden merak ediyorum. Mr. Big > James Bond'du yani benim için bu kitapta, o derece.

Kısaca, benim için ortalamanın altında bir kitaptı. Bir şekilde okuyup geçtim ama nasıl başardığımı ben de bilmiyorum, zaten serinin kalanını okumaya da kasmam muhtemelen.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder