3 Ekim 2015 Cumartesi

Oyun/İnceleme: The Beginner's Guide


Saat gecenin üçü ve şu anda bayağı yorgunum, özellikle gözlerim haşat olmuş durumda; ama bu incelemeyi yazmadan uyumayı düşünmüyorum. Oyunu ne kadar beğendiğimi siz düşünün.

Öncelikle şunu söyleyeyim, bu oyunu bizzat oynamadım. Joystiq, Edgadget'ın oyun bölümü ve Twitch hesabı, gece birde bu oyunu oynamaya başladı ve ben de yorganımın altına girip izlemeye başladım. Bitirdikten sonra şunu söyleyebilirim ki, iyi ki tek başıma oynamak yerine izlemişim.


Nedeni oyunun korkunç olması değil, aslında oyunda korkunç herhangi bir detay yok. Asıl mesele oyundaki ıssızlık ve yalnızlık hissi. Bazı bölümlerde kutu kafalı, verilen seçeneklerden birini kullanarak iletişim kurduğun çeşitli karakterler var ki bunların çoğu zaten kendinsin, bir bölümde bir saniye için gördüğümüz biri var, kalanında hiçbir karakterle karşılaşmıyorsun. 

Kutu kafalı karakter.
Doğrusu oyun oturup oynamaktan keyif alacağım bir şeye benzemiyor, özellikle de ilk bölümlere bakacak olursam. Kaldı ki, oyunu bu kadar güzel kılan da bu değil zaten; tüm bu sahnelerin içinde beni cezbeden bir hikaye yatıyor.

Spoiler vermeden çok şey anlatmak mümkün değil bu konuda. Başlarından bahsedecek olursam, işin içinde geçen isimler Davey ve Coda. Davey, oyunun başından sonuna kadar bize Coda'nın hikayesini (2008-2011 yılları arasında) yarattığı oyunlar yoluyla anlatıyor. Karakterleri karşımızda hiç görmüyoruz, anlatılan olayların ve Davey'nin bu konudaki yorumlarının ötesinde karakterler hakkında hiçbir bilgimiz yok, neler olup olmadığını bilmiyoruz. Açıkçası neredeyse hiçbir şey bilmiyoruz, sadece bölümler arasında ilerliyoruz. Oynamaktan keyif almayacağım derken bunu kastediyordum, bölümleri geçmek için yapman gereken pek bir şey yok. Çoğunda yalnızca yürüyorsun.


Diğer yandan, hikaye. Coda ve Davey arasındaki ilişki hakkında sorgulanacak çok şey var ve sorduğun neredeyse hiçbir şeyin yanıtını alamıyorsun, oyun bittikten sonra bile. Açıklığa kavuşan bazı noktalar var, neler olup bittiği hakkında en ufak bir fikrin olmayan bazı noktalar da var. Nasıl yorumladığına bağlı olarak hikaye bambaşka boyutlar alabiliyor ve yapılabilecek dört beş farklı yorum var; bu yalnızca benim bulup çıkardığım sayı. Hiçbir şey için kesin olarak doğru ya da yanlış demek mümkün değil.

Dediğim gibi, spoiler vermemek adına hikayeyi kısa tutuyorum, doğrusu onu çıkarınca da geriye çok çok bir şey kalmıyor, o nedenle bu yazıyı burada noktalayacağım. Oyun daha dün (1 Ekim günü) çıktı, haliyle ortalıkta stream öncesinden kalanlar dışında ne kadar gameplay bulabilirsiniz bilmiyorum; ama bulduğunuzu incelemenizi öneririm. Oynamayı düşünenler için The Beginner's Guide Steam'de 10 dolar, oyun yeni çıktığı için 8 Ekim'e kadar 8 dolara satılıyor, aklınızda bulunsun. Hadi bana iyi geceler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder