19 Ekim 2015 Pazartesi

Dizi/İnceleme: Mr. Robot, S01E05-10


Mr. Robot

Oyuncular: Rami Malek, Christian Slater, Portia Doubleday, Martin Wallström

2015–

Tür: Suç, Dram











Geçen yazımın sonunda E5-10 incelemesinin diğeri kadar temiz olmayacağını belirtmiştim, bu yazının başında da aynısını tekrarlıyorum: Vıcık vıcık spoiler içerir. Böyle elinizi sallasanız spoilera çarpar, o derece. Yiyebileceğiniz spoilerlar ve yiyebileceğim küfürler için mesuliyet kabul etmiyorum.


10. bölüm biteli on dakika filan oldu ve sözü geçen beş bölümü peş peşe izledim, bu nedenle ne yazacağımdan, cümleleri nasıl toparlayacağımdan tam anlamıyla emin değilim hâlâ. Mr. Robot ilginç başlayan bir diziydi, ilk sezonunu çok daha ilginç bir sezonla bitirdi ve beni bitmiş bir beyinle bıraktı.

Kendimi kandırılmış hissediyorum. Özellikle son üç bölümde (sanırım, peş peşe izleyince bölüm algım biraz kayboldu) önceki bölümlerde öğrendiğimiz her şeyin aslında kocaman bir yalan/yanılgı olduğunu öğrendik ve ben bunu muhteşem bir şekilde karşılamadım. Olanları bir yerlere oturtmam bütün bir bölüm aldı resmen.

Karakterler arasındaki bağlantılar gittikçe daha bir sağlamlaşıyor. Son durumda herkes diğer herkesle doğrudan ya da dolaylı bir şekilde bağlantılı ve bunu kavrama evresi çok keyifli. Her adımla birlikte yeni birilerini tanıyoruz ya da daha önce karşılaştığımız biri hakkında daha önemli şeyler bulup keşfediyoruz. Şahsen Elliot ve Mr. Robot hakkında öğrendiklerim bana birkaç ay gider gibime geliyor.

Sezonu sonuna kadar izleyip anlamayanlar için: Mr. Robot aslında bizzat Elliot, gördüğünü ve konuştuğunu sandığı adam da yirmi yıl önce ölen babasının hayali. fsociety aslında kız kardeşi Darlene ve kendisi tarafından kurulmuş, yani her şey Elliot'ın başının altından çıkmış. Buradan sonrası kendiliğinden çözülüyor zaten.

Bu arada, her ne kadar biraz daha yan karakter gibi kalsa da Joanna gittikçe daha çok sevdiğim bir karakter haline gelmeye başladı. O çatal sahnesi bana yetti, daha fazla bir şey görmeme gerek yok yani. Başından beri en sevdiğim karakter olan Tyrell'le (Tyrell'la? Herkes farklı telaffuz ediyor adamın adını) aralarındaki ilişkiyi nasıl yönettiğini görmek zaten ondan fazlasıyla ürkmem için yeterli oldu.

Tyrell demişken, adama ne olduğunu feci merak ediyorum. Sanırım merak ettiğim tek şey de bu son durumda; devrimmiş, borsa batıyormuş, Evil Corp ölmüş, Angela Evil Corp'ta çalışmaya başlamış, Shayla ölmüş, hiçbiri umurumda değil, sadece Tyrell. Resmen her şeyi dağıtıp ortadan kayboldu ya, yok böyle bir şey. Bütün zeki karakterler mi cins ya da ortadan kaybolmaya meyilli olur bilmiyorum ki.

Bu yazıyı yalnızca diziyi çoktan izlemiş olanların okuduğunu umarak yazdığım düşünülürse, bir özet yazısına zaten gerek yok. Hep beraber oturup 2016'yı bekleyeceğiz artık, ne yapalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder