2 Ekim 2015 Cuma

Kitap/İnceleme: The Rest of Us Just Live Here - Patrick Ness


The Rest of Us Just Live Here
Patrick Ness

Basım Tarihi: 27 Ağustos 2015

Goodreads Puanı: 4.06/5
Benim Puanım: 4/5












Patrick Ness, çok uzun zamandır okumak istediğim bir yazar. Şu ana kadar gördüğüm her kitabına sulandım, her nedense bugüne dek hiçbirini de okumadım. En son aslında ilk baskısı ağustos sonunda çıkan The Rest of Us Just Live Here'ın ekimde yeniden basılacağını Goodreads'in aylık newsletter'ında görünce fırsat bu fırsat, hadi bunu okuyayım dedim.

CHAPTER THE FIRST, in which the Messenger of the Immortals arrives in a surprising shape, looking for a permanent Vessel; and after being chased by her through the woods, indie kid Finn meets his final fate.

Kitap Michael ve onun arkadaş/aile çevrelerini anlatıyor. Tamamen karakterler üzerinden yürüyen bir kitap. Yanılmıyorsam dört buçuk hafta boyunca, hepsinin lise mezuniyetini kendi nedenlerinden dolayı heyecanla beklemesini ve bu süreçte olanları okuyoruz.

Diğer taraftaysa indie kids denen bir güruh var. Kitapta tanımlandığı kadarıyla bunlar yalnızca caz dinleyip şiir okuyan, ellili yıllardan kalma isimleri olan (biri kız diğeri erkek iki tane Satchel var mesela. Bir milyon tane Finn var), yalnızca birbirleriyle takılan çocuklar. Nedense Michael ve diğerlerinin yaşadığı ufacık yeri koruma ve çeşitli yaratıklardan (geçen sefer vampirler gelmiş mesela, ondan bir önceki sefer et yiyen bir çeşit yaratık yanılmıyorsam, ondan önce tanrılar) kurtarma görevi hep bunların omuzlarında. Her bölüm bu indie'lerin bu bölümde neler yaptıklarıyla ilgili bir paragrafla başlıyor, daha sonra asıl konuya geçiyor. Diğer deyişle, kitabın asıl amacı bize indie'lerin başından geçenleri değil, daha normal, olaylardan bağımsız çocukların başından geçenleri anlatmak. Zaten (okumayı anca kitap bittikten sonra akıl edebildiğim) arka kapak yazısında da söylüyor bunu.

Kitap genel olarak keyifliydi. Olay namına çok bir şey olmadığı doğru, bazıları 'fazla günlük hayatın içinden' ve sıkıcı bulmuş bu nedenle; ama ben karakterleri ve diyalogları çok sevdim. Olayları tam olarak çözemediğim ilk bölümde kitapla ilgili şüphelerim vardı, bunun okuyacağım ilk Ness kitabı olarak doğru bir seçim olup olmadığını ciddi şekilde sorguluyordum, yapılacak başka bir şey çıktığı ilk anda ara veriyordum; ama biraz daha ilerleyip kitabın işleyişini kavradığımda kitabı elimden bir daha bırakmadım.

Karakterleri spoiler vermeden nasıl tanıtacağımı bilmiyorum, bu nedenle tanıtmayacağım; ama genel olarak güzel yazılmış/yaratılmış olduklarını söyleyebilirim. Hepsinin kendine göre önemli sorunları var, hepsinin üstesinden gelmesi gereken şeyler var, hepsinin mezuniyeti beklemek için kendince nedenleri var, hepsinin mezuniyetten sonra yapması gereken yine kendilerince önemli şeyler var. Sevip sevmemekten bağımsız şekilde, tüm karakterlerle bir parça da olsa bağlantı kurdum ben.

Not everyone has to be the Chosen One. Not everyone has to be the guy who saves the world. Most people just have to live their lives the best they can, doing things that are great for them, having great friends, trying to make their lives better, loving people properly. All the while knowing that the world makes no sense but trying to find a way to be happy anyway.

Özetle, bir kez olsun arka plandakilerin başından geçenleri görmek isterseniz okuyun. 4/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder