12 Eylül 2015 Cumartesi

Kitap/İnceleme: Thoughtful - S.C. Stephens


Thoughtful
Thoughtless #1.5
S.C. Stephens

Basım Yılı: 2015

Goodreads Puanı: 4.23/5
Benim Puanım: 3/5










Evet, farkındayım, ikisi de aynı hikayeyi anlattığı halde Thoughtless'a verdiğim puan ve Thoughtful'a verdiğim puan arasında çok ciddi bir fark var. Bunun temel sebebi, tahmin edeceğiniz üzere, erkek bakış açısına olan zaafım. Diğeriyse Kellan Kyle.

I was freaking jealous of the freaking moon.
Hayır, Kellan book boyfriend'lerim arasına girmedi. Hayır, sırf onun için diğer kitapları okuyacağımı hiç sanmıyorum. Hayır, hayatımda bir Kellan Kyle istemezdim. Aksine, bana uzak olsun. Olay çok farklı.

Şöyle ki, Kellan uzun zamandır gördüğüm birbirinin hemen hemen aynısı kitap karakterleri arasında farklı bir karakter olarak karşıma çıktı. Kellan'da da o artık klasikleşmiş kötü çocukluk, zor hayat arka planı var; ama bunun sonucunda, 'Ben senin için kötüyüm, birlikte olmamamız senin için daha iyi,' modlarına giren tiplere dönüşmüyor, onun yerine ayan beyan ortada olan özsaygı eksikliğiyle savaşıyor (sayılır) ve kendini sevdiği kız için daha iyi biri haline getirmeye çalışıyor. Kızı sevdiğini fark ettiğinde kızı kendisinden uzak tutmaya çalışmıyor, onun yerine nasıl söyleyebileceğini düşünerek ortalıkta dolanıyor falan filan. Sevdim yani.

Ha Kellan'ın favori karakterlerimden olmasını engelleyecek de bir o kadar fazla neden var. Hakkında sevdiklerim şu yukarıda yazdıklarımdan belki bir iki madde daha fazladır. Kötü bir karakter olduğundan değil aslında, yalnızca ben düşük özgüvenli ve özsaygılı karakterler okurken saçımı başımı yolacak oluyorum, hepsi bu.

Kitabın puanını yukarı çeken bir başka şey, Kiera'nın Thoughtless'a göre çok çok daha az ortalıkta olması. Thoughtless için bazı yerleri anlatılmak yerine özetlenmiş demiştim, bunda o daha da fazla var; ama giden kısımların çoğu Kiera'yla ilgili olduğu için bu olay kitabı bozmak yerine daha da iyi hale getirmiş (ilk incelemeyi okumayanlar için: Evet, Kiera'dan bayağı bayağı nefret ediyorum). 

Bir de, ilk kitapta grup üyeleri yeterince yer almıyordu. Bunda Kellan'ın çevresinde oldukları sırada onları daha iyi tanıma şansımız olması hoşuma gitti. Eğer Stephens yazmaya karar verirse bir Evan kitabı o kadar da fena olmayabilir. Gerçi seriyi onun çıkışını görecek kadar takip edeceğimi pek sanmıyorum ya, neyse.

Hikaye bazı yerlerin daraltılıp bazılarının biraz daha detaylı anlatılması ve kitabın sonuna eklenen birkaç ek sahne dışında (çünkü 530 sayfa bir aşk romanı için yeterince uzun değil, biliyorsunuz, 30 sayfa daha eklemek zorundaydık) hemen hemen aynıydı, bu nedenle ikinci kez girmiyorum o konuya. 

“Thank you.” Thank you for ripping my heart out. Thank you for showing me something I can never have. Thank you for looking so beautiful this morning, it makes me want to tear my eyes out.

Özetle, Thoughtful'dan çok çok daha iyiydi. Aynı hikayeyi ikinci kez okumak istemeyenlere önermem; ama neymiş bu Kellan diyenler şöyle bir göz atabilir. 3/5

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder