7 Eylül 2015 Pazartesi

Dizi/İnceleme: The Lottery, S01E03-10


The Lottery

Yönetmen: Danny Cannon
Oyuncular: Marley Shelton, Michael Graziadei, Athena Karkanis

Yayın Tarihi: 20 Temmuz 2014


Tür: Bilimkurgu









Başlamayı düşünenler için uyarı: Bu dizi 10. bölümün ardından yayından kaldırılmış. (Kaynak)
Normalde The Lottery'yi televizyondan takip etmeye çalışıyordum; ama çeşitli nedenlerle 3. ve 4. bölümlerini kaçırmıştım. Bugünün pazar olduğu (bu yazıyı yazmaya dün başladım da şimdi anlatacağım nedenle zamanında bitmedi, çaktırmayın) aklıma gelince dedim o ikisini internetten izleyeyim, 5. bölümü de televizyondan takip ederim.
Sonuç? İki buçuk bölümü internetten, 5. bölümün sonunu televizyondan, geri kalan beş bölümü de yine internetten izleyip sezonu tamamladım. Televizyondan takip etme planları buraya kadarmış.

Neyin hangi bölümde olduğu hakkında hiçbir fikrim yok ve ufak spoiler vereyim derken her şeyi mahvetme riskine girmek de istemiyorum, bu nedenle yazının sonrası biraz muğlak olacak.

Kurgunun gelişimi cidden keyifliydi. Önceden bütün olay embriyolarla ve embriyolara ne olacağıyla ilgiliyken daha sonra iş krizin kaynağına ve arka planda hareket eden Maytwo/Maytwos gibi hareketlere dönünce senaryo daha da ilginç, distopik bir hal aldı (ki bu konuda en ufak bir şikayetim yok). Diğer yandan, karakterlerin sinek gibi öldürülmesi biraz sinir bozucuydu. On bölümlük sezon yapmışsınız şunun şurasında, bırakın da fazladan bir iki bölüm yaşayabilsin zavallılar. Ayıp yani. Hayır kitaplarda favorilerim ölüyor, onu kabullendim ama dizide yapmayın şunu.

Hazır karakter demişken, diziye yeni eklenen karakterlerin neredeyse hepsini çok sevdim. İstisnalardan biri Perry (çünkü bir hayli uyuz bir tip), bir diğeri de adını hatırlamadığım First Lady; ama ikisi de normalde çok fazla karşımıza çıkarılmayan tipleri ortaya koydukları için ikisinin sahnelerini izlemek de güzeldi. Şahsen bundan sonra Perry'ye ve diğerlerine ne olacağını, Darius Hayes'in aslında neler karıştırdığını (çünkü oradan hiçbir şey anlamadım cidden, bir yerden sonra algılarım kapandı), Alison ve Vanessa'nın ellerindeki bilgiyle ne yapacaklarını/yapabileceklerini çok merak ediyorum.

Özetle, The Lottery ikinci sezonu olsa izleyeceğim bir diziydi, on bölümde kesmeleri hoş olmamış. Merak faktörü ortadan kalktıktan sonra oturup tekrar izler miyim bilmiyorum; ama bu ihtimale sahip nadir dizilerden. Tam anlamıyla bitmeyen sonlarla bir sorununuz yoksa başlamanızı (ve bir günde bitirmemenizi) öneririm.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder