25 Eylül 2015 Cuma

Dizi/İnceleme: Limitless S01E01


Limitless

Oyuncular: Jake McDorman, Jennifer Carpenter, Hill Harper
Yayın Tarihi: 22 Eylül 2015

Tür: Dram/Bilimkurgu (diyor IMDb)













Ufacık küçücük minicik spoilerlar içerir.
Limitless, aynı adlı 2011 yapımı, başrolünde Bradley Cooper'ın oynadığı film Limitless'tan uyarlanan bir dizi. IMDb'ye göre ilk bölüm 22 Eylül'de yayınlanmış, bir sonraki 29'unda yayınlanacak.

Konu aynı; sıradan bir hayat süren bir adamın eline bir şekilde (burada bir arkadaşı yoluyla) beynin tüm kapasitesini kullanmasını sağlayacak bir hap (NZT-48) geçer ve adamın hayatı bir anda değişir. Farklı olarak, burada ana karakterimiz Brian Finch (Jake McDorman) yeni kazandığı becerileri FBI'a yardımcı olmak için kullanmaya başlar.

Aksiyon kısmını hariç tutarsak, bölüm yukarıda özetlediğimden daha fazla bilgi içermiyor aslında. İlk bölümde Brian'ın geçmişi ve aile hayatıyla ilgili bir şeyler öğreniyoruz, ardından Brian kendini yakın bir arkadaşının cesediyle aynı evde ve masumiyetini kanıtlaması gereken bir durumda buluyor. Bu arada oradan oraya koşuyor, zıplıyor, yaralanıyor, yakalanıyor, banka soyuyor, Eddie Morra (Bradley Cooper) ortaya çıkıyor falan filan (spoiler uyarısının sonu).

Bölüm genel olarak güzeldi. Filmi beğendiğim için beklentilerim bayağı yüksekti, bölüm de beni hayal kırıklığına uğratmadı. Ha dizinin genel başarısı hakkında aklımda çeşitli sorular yok mu, var, aklıma yatmayan çok nokta oldu. Bunun haricinde NZT-48 detayı haricinde diziyi diğer aşırı zeki dedektifleri filan konu alan polisiyelerden ayıracak bir şey görmedim henüz; ama bunun ilerleyen bölümlerde konunun biraz daha derinleşmesiyle giderilebileceğini umuyorum. Bir de Jennifer Carpenter'ın oyunculuğunu pek beğenmedim; ama bunun dizinin başarısını otomatik olarak düşürecek düzeyde olduğunu düşünmüyorum, bu nedenle o yalnızca birazcık sayılır.

Son bir not olarak, aynı zamanda dizinin yönetmenlerinden biri olan Bradley Cooper, Eddie Morra rolünde dizide, mümkün olduğunca, yer almayı istiyormuş. Eğer bu başarılı bir şekilde yapılabilirse çok iyi olur aslında. Ben dizinin sonraki bölümlerinin nasıl gideceğini ve McDorman'ın NZT etkisi altındaki karakteri Cooper kadar iyi oynayıp oynayamayacağını merak ediyorum (hep bir kıyaslama, hep bir kıyaslama). İkinci bölümü merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder