14 Temmuz 2015 Salı

Ne Okuyorum?

Kendimi yazmaya ve yaza bıraktığım diğer işlerime verdiğimden beri pek okumuyorum. Bir geçtiğimiz cumartesi Speak'i bitirdiğimi yazmıştım Bu Hafta yazımda, bir de aylardan beri Goodreads'te şu anda okuduklarım arasında duran Office 2010: The Missing Manual var, onu da her gün azar azar okuyorum (merak edenler çin, Excel'e kadar geldim). Onun haricinde bir hafta önce The Golem and the Jinni/Golem ve Cin'e başladığımı yazmıştım, ondan sıkılınca Alice Walker'ın yazdığı The Color Purple'a (Goodreads'e göre İnkılap Yayınları bu kitabı 1985 yılında Renklerden Moru diye çevirmiş) başladım.

Golem ve Cin iyi bir kitap. Her ne kadar kitabın adına bakarak ana karakterlerin Golem ile Cin olduğunu düşünsek de aslında kitapta çok fazla ana karakter var ve kitap boyunca hepsinin geçmişine bir göz atıyoruz. İşin kötü yanı, bence bu kitabı bir miktar sıkıcı kılıyor. Kitabın genellikle hakkında okumaya çok alışkın olmadığımız kültürleri temel alması kitap için çok büyük bir artı; ama bir kez sıkılınca bu bile devam etmeye yetmiyor. Her koşulda, şu anda 4/5'lik bir kitap gibi duruyor.

The Color Purple ise daha da iyi bir kitap. 14 yaşında, daha doğrusu 14 yaşından başlayarak, babasının tecavüzüne ve diğer çeşitli tacizlerine uğrayan ve ilerleyen zamanlarda ondan iki çocuk doğuran Celia'nın tanrıya yazdığı mektuplardan oluşuyor; en azından şu ana kadar okuduğum kısım bu şekilde geçti. Kitap boyunca yeni karakterler tanıtılıyor ve Celia'nın geçirdiği irili ufaklı değişikliklere yazar size Celia böyle yaptı, Celia şöyle dedi demeden tanık oluyorsunuz. Tam yorumumu kitap bittikten sonra yapacağım ama şu ana kadar okuduğum kısma bayıldım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder