26 Temmuz 2015 Pazar

Melek Ne Yapıyor: 30 Günlük Meydan Okumalar - You Can Draw in 30 Days ve Pocket Zero

Camp NaNoWriMo bitti/bitiyor diye bende otuz günlük meydan okumalar (challenge'lar) bitti mi sandınız? Hiç ilgisi yok, onun yerine yenilere başladım.


Birincisi, yaz mevsiminin en sevdiğim yanı, bana istediğim her şeyi deneme fırsatı tanıması. Elimde yeterince zaman olduğu için kendimi kısıtlamam gerekmiyor, haliyle ben de başlamak istediğim uzun vadeli şeyleri mümkün mertebe yaza bırakıyorum. Bunlardan biri de şuradaki yazıdan (başlık: How to become a designer without going to design school) yola çıkarak tasarımla ilgilenmeye başlamaktı.

Buna birkaç gün önce başladım. Henüz ilk adımdayım, You Can Draw in 30 Days kitabına başladım, ilk iki günü bitirdim, gündüz üçüncü günü tamamlayacağım. Şu ana kadar ciddiye alınabilecek bir ilerleme kaydedemedim, çizim konusunda hâlâ bayağı berbatım. Uyarmadı demeyin.

Soldaki birinci günün sonucu, daire çizme ve gölgelendirme; sağdaki ikinci günün, iki daire çizip gölgelendirme. Üçüncü gün bin tane daire çizeceğiz.

İkincisi, Pocket Zero. İşin temelinde Inbox Zero için gelen kutusundaki e-postaları sıfıra ya da o civara indirmeye odaklı bir e-posta yönetimi düşüncesi diyebilirim; detayları var ama konuyla alakalı değil. Pocket ise (şurada bulabilirsiniz) daha sonra okumayı/yeniden dönmeyi düşündüğünüz şeyleri, örneğin makaleleri, videoları, web sitelerini ve benzeri şeyleri kaydettiğiniz bir site/uygulama, aynı zamanda benim favori uygulamalarımdan biri. Mobil uygulaması çevrimdışı çalışabildiği için metro gibi elinizin altında internet bağlantısı olmayan yerlerde çok iyi oluyor.

Sorun şu ki, okuduğum çok fazla kaynak var ve doğal olarak ciddi bir kısmı Pocket'ta birikiyor. Uzun bir temizleme döneminden geçtiğim halde bugün bir uygulama indirip kontrol ettim, okunmamış 930 makale olduğunu söyledi. Ben de diyorum ki önümüzdeki 28 günde Pocket hesabımı sıfıra indireceğim. Bu hesapla günde 34 makale okusam 28 günde temizliyorum; ama her gün yeni şeyler eklediğimi de düşünürsek bu sayı bir hayli artacak ve beni biraz zorlayacak gibi. Ben denemeye varım.

Neden 28? Dediğim gibi, You Can Draw in 30 Days'in ilk iki günü geçti ve ikisini de aynı gün bitirmek istiyorum. Çizim zımbırtısını You Can Draw in 30 Days, Pocket Zero'yu Pocket Zero etiketleriyle takip edebilirsiniz. Büyük ihtimalle ikisini günlük tek bir yazıyla güncelleyeceğim zaten.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder