26 Temmuz 2015 Pazar

Bu Hafta | 20 - 26 Temmuz 2015

Ne Okudum?
Bir 'yaz gelsin de neler neler okuyacağım' planı daha suya düştü, şu aralar haftada iki üç kitabı anca okuyorum. Sebebi öyle çok meşgul olmam filan olsa neyse diyeceğim, sadece tembellik. Bir cuma akşamı Brave'i (R2R, 0/5) okudum ve hiç beğenmedim, bir de hafta başında The Scorpion Rules'u (R2R, 3.5/5), bir de güç bela Secret Lives of Great Authors/Büyük Yazarların Gizli Hayatları'nı okuyup bitirdim ama nasıl olduğunu ne siz sorun, ne ben söyleyeyim.
Bunların haricinde altta bahsedeceğim şarkıda geçtiği için gittim kütüphaneden Walden'ı (Henry David Thoreau'ya ait) aldım, onu okuyorum. Cümleleri biraz uzun ve bol virgüllü olduğu için bayağı ağır gitsem de okuduğum kadarından keyif aldım. 



Ne İzledim?
Escape Plan/Kaçış Planı ve Transcendence/Evrim. İkisi de izlemesi keyifli filmlerdi.
Yapım kalitesi olarak baktığımızda Kaçış Planı'nınkini çok iyi bulmadım, her ne kadar sonu güzel olsa da filmin çoğu süslü sözler ve bol miktarda aksiyondan ibaret. Artı Sylvester Stallone ve Arnold Schwarzenegger.
Evrim'in konusu da kurgusu da çok hoşuma gitti. Başladığımda bunun da izlerken arada kitap okuyup haberlere göz atacağım bir film olmasından korkmuştum; ama özellikle de o distopik başlangıç korkularımın yersiz olduğunu ortaya koydu. Öte yandan, filmde izlerken sıkıldığım, heyecanın bir hayli düştüğü ve işlerin aşırı tahmin edilebilir hale geldiği pek çok sahne vardı. Böyle çoğu noktada filmi oyuncular (özellikle ana karakterlerden bazıları olan Johnny Depp, Rebecca Hall ve Morgan Freeman) toparladı.







Ne Dinledim?
Bu haftayı Nightwish'in Alpenglow [Endless Forms Most Beautiful (2015) albümünden] şarkısını dinleyerek geçirdim. Albümü çıktığı gibi dinlemiştim ve her şeyi çok sevmiştim, bu şarkının enstrümental haline apayrı bir saygı ve sevgi besliyordum; ama her nasılsa normal hali gözümden kaçmış ya da öyle bir şey. Geçen gün yanlışlıkla enstümental yerine normal versiyonu açtım ve o zamandan beri dinlemekten bir kez olsun sıkılmadım.
Buna ek olarak Bobaflex'in Anything that Moves (2015) albümünü dinleyerek bir hayli zaman geçirdim. Albüme olan saygım gün geçtikçe azalıyor, şarkıları ne kadar dikkatle dinlersem sandığım kadar iyi olmadıklarının farkına o kadar iyi varıyorum; ama albümü dinlemek genel olarak hâlâ keyifli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder