5 Haziran 2015 Cuma

Ne Okuyorum? | Kitap Temizliği

Geldik bir Ne Okuyorum yazısının daha başına.

Başlığın olayı şu: Şu aralar bir kitap temizliği yapmaya karar verdim. Evin çeşitli köşelerinde yıllar önce alınıp hâlâ okunmamış, ya da kütüphaneden alınmış, ya da e-kitap halinde bekleyen tonla ve çeşit çeşit kitap var, ne zaman kitap almaya heveslensem hepsi karşıma geçip dik dik bakıyorlar bana. Ben de dedim ki bari bu yaz okuyayım hepsini, hem bir süre kitap almamış olurum, hani birikim falan filan, hem de üstümden bir yük kalkar.

Bunun için elime aldığım ilk kitap The Subterraneans/Yeraltı Sakinleri (Jack Kerouac) oldu. Onu geçtiğimiz hafta bitirdim; ama kitaptan bir hayli tiksindiğim için inceleme yazmaya zahmet etmedim ya da etiket bile oluşturmadım. Şu an okuduğum diğer üç kitap Devamı linkinin öbür tarafında.

Ayrıca, bu yazıdan başlayarak bir Kitap Temizliği etiketi oluşturuyorum, bundan sonra bu etkinlik kapsamında okuyacağım kitapların incelemelerine o etiketi kullanarak ulaşabileceksiniz.






European Politics: A Comparative Introduction
Tim Bale

Orijinal Basım Yılı: 2013

Goodreads Puanı: 2.75/5 (4 oy)




Bu kitabı kütüphaneden üçüncü alışım, hâlâ sonunu göremedim. İlk iki seferde ilk bölümün yarısına bile gelememiştim, zira kitabın dili fena halde sıkıcı ve bazı yerlerde direkt anlaşılmaz, bu kez bir program hazırladım, kitap toplam 17 günde bitecek. Bu kez bitsin artık yani.


---



The Story of Art/Sanatın Öyküsü
E. H. Gombrich

Orijinal Basım Yılı: 1950 (Düzeltildi)
Çeviri Basım Yılı: 1999 (Elimdeki baskınınki)

Goodreads Puanı: 3.82/5



The Story of Art/Sanatın Öyküsü çok sevimli bir kitap. Okumaya daha önce de başlamıştım, yarılara kadar geldim, sonra ne olduysa oldu, kaldı. Yıllar sonra yeniden başladım, şu aralar çok fazla zaman bulamadığım için aynı şekilde sistemli gidiyorum ve günde iki bölüm okuyorum. Başına oturabilsem kalkmayacağım da, işte.


---



America's Modern Wars
Christopher A. Lawrence

Orijinal Basım Yılı: 2014

Goodreads Puanı: 5/5 (1 oy)




Diğer üçünden farklı olarak America's Modern Wars, elimde yıllardır duran bir kitap değil; ama sanırım onun üzerinden de altı aydan fazla geçti. Bunu NetGalley üzerinden, incelemek için almıştım daha çıkmadan önce; ama bir türlü bitiremedim. En son daha fazla beklemesin, ortalamamı düşürüyor diye yeniden başladım, aynı şekilde günde birer bölüm okuyorum. İlk bölümü çok sevdim, ikinci bölümü hiç sevmedim, üçüncü bölümü de bugün okuyacağım, o yüzden kitap hakkında söyleyebileceğim çok fazla şey yok şu an için.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder