25 Haziran 2015 Perşembe

Müzik/İnceleme: Breaking Benjamin - Dark Before Dawn


Dark Before Dawn
Breaking Benjamin


Çıkış Tarihi: 23 Haziran 2015












Şurada heyecanla herkese duyurduktan sonra sonunda Dark Before Dawn albümünü dinleyebildim. Albüm hakkında ne düşündüğümden çok da emin değilim işin aslı.

Beni arada bırakan durum, albümün diğerlerinden farksız olması. Bu bir yandan iyi bir şey, özellikle de kendileirni uzun zamandır dinleyen hayranların Breaking Benjamin'in bu yeni setle birlikte bambaşka bir şeye dönüşeceğinden ne kadar korktuğunu düşünürsek. Öte yandan, dinlerken özellikle ilgimi çeken ya da en azından kulağa diğerlerinden farklı gelen, iyi ya da kötü, hiçbir şarkı yoktu. Tek bir tane bile. Tek bir şarkıda Keith Wallen'ın sesini duyunca sırıttım, hepsi o. Bu iyi bir şey mi, kötü mü bilmiyorum; ama her ne kadar albümü hemen silmiş olmasam da tekrar dinleyeceğimden emin değilim.

Albümle ilgili en iyi şey, şarkıların genel modunun albüm kapağıyla olan uyumu. Albümün genel havası tam anlamıyla karanlık olmasa da iç açıcı da sayılmaz, dinlerken kapağı düşündüğünüzde 'yok ya, olmamış, ne işi var o kapağın böyle bir albümde' demiyorsunuz, sırf süs olsun diye yapılmış gibi durmuyor. İkinci bir şey olaraksa, ilk şarkının adı Dark, son şarkının adı Dawn. Bu benim gönlümü fethetti.

Özetle, beni pek cezbetmedi; ama kesinlikle kötü bir albüm değil. Deneyip kendiniz karar verin derim.

8 yorum:

  1. Arkadaşım albümü nerenle dinledin bilmiyorum ama gayette iyi bir albüm olmuş zaten Breaking Benjamin şarkılarını-albümlerini tek seferde dinlenip yorumlanamaz her bir şarkıyı anlayabilmek-melodisini çıkarabilmek için en az 3-4 defa dinlenmelidir müzik tarzınıza uygun değilse yorum dahi yapılmamalıdır. Albüme tekrardan gelecek olursak en son 2009 da çıkan "Deary Agony" albümüne yakın derecede başarılı bir albüm olmuş gerçi "I will not bow" gibi gaz verici bir parça yok orası ayrı ama Failure,Angels Fall,Defeated, Ashes Of Eden,Hollow... Gayette iyi parçalar Youtube dan her parçayı dinledim ve yorumları okumaya çalıştım hayranlardan da gayet pozitif yorumlar almış.Sonuç olarak yeni üyelerle "Dark Before Dawn" İYİ bir albümdür.

    YanıtlaSil
  2. Sizin bir albümü beğenmiş olmanız, benim de beğenmem gerektiği anlamına gelmez, kaldı ki zaten kötü bir albüm değil dedim ben de. Bu kadar öfkelenmenizin nedenini anlayabilmiş değilim.

    YanıtlaSil
  3. Yorumlarında ''her ne kadar albümü hemen silmiş olmasam da tekrar dinleyeceğimden emin değilim'' diyerek kötülemeyi betimlemişsin bence. Bu yazıyı okuduktan sonra albümü ilk dinleyecek birisi kesinlikle albüme nötr yaklaşamaz aksine önyargılı yaklaşır.Zaten ülkemizde çok da popüler olmayan Breaking Benjamin'i zedelemek pek hoş bir davranış değil kanımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Breaking Benjamin'in promosyonunu yapmak benim sorumluluğum değil, burası görüşlerimi belirtmek için açtığım bir blog ve yaptığım da aynen bu. Görüşlerimin sizinkilere uyması gerekmiyor. İyi günler.

      Sil
    2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  4. Öncelikle Alperen'e katılıyorum.Açıkçası bu yorumunun nötr olduğunu düşünmüyorum okuduğum çoğu cümlende BB'nin yeni albümünün oldukça kötü olduğu hissine kapıldım.Eğer albümü bizzat dinlememiş olsaydım senin bu görüşünü savunabilirdim bile.Açıkçası BB soloları birbirine benzeyen bir grup.Kaldı ki yeni albümünde önceki şarkıların sololarına benzeyen herhangi bir şarkıya rastlamadım.Albüm aslında grubun yeniden kuruluşuna yakışır bir şekilde ortaya çıkmış BB'yi beğenmeyen veya albümden hoşlanmayan biri bile en azından Angels Fall'ın verdiği hissi hissedebilir.Ya da Failıure'in ne kadar başarılı bi parça olduğunu anlayabilir.Diğer şarkılara bile değinmek gerekmeden bu albümün oldukça iyi olduğunu bu iki şarkıdan çıkarabilirsin.Ki yene Alperen'e katılıyorum BB Türkiye çapında bilinen bir grup değil.Ama bence Türkiye'de ünlü olmayı çoğu şarkıcı veya gruptan daha fazla hak ediyor.Bu yüzden albümü baştan sona bir kez daha dinlemeni öneriyorum.BB öyle bir grup çünkü şarkıların içindeki cevheri sonradan anlıyorsun.Eğer bir kez daha dinlediğinde yene beğenmezsen yorumunu o yönde yapmanı öneririm çünkü bu yorumların insana pek nötr havası vermiyor.Yene de fikrine saygı duyuyorum.Ama albümü tam olarak değerlendirip öyle yazı yazmanı öneririm tekrardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar ediyorum, burası görüşlerimi yazdığım bir yer, yani nötr olmak gibi bir çabam ya da sorumluluğum zaten yok. Ek olarak size katılmam da gerekmiyor. Albüm hakkında söyleyebileceğim her şey yukarıda yazıyor zaten, ekleyeceğim ya da çıkaracağım bir şey yok. İyi günler.

      Sil
    2. Açıkçası sizi zorladığım veye emir verdiğim olmadı görüşüme katılmanız gerektiğini de söylemedim.Sadece bazen bu grubun şarkıları için aynı yorumu yapmışlığım ama sonradan dinleyip o eleştirdiğim şarkıları çok sevmişliğim olmuştur.Bu yüzden size tekrar dinlemeniz yönünde bir tavsiye verdim.Bildiğim kadarıyla bloglar insanların farklı görüşleri ve birbirlerine verdikleri tavsiyelerle gelişir ama görünüşe göre siz tavsiyelere uyan biri değilsiniz yorumumu silmemeniz de benim için yeterlidir.Teşekkürler.İyi günler

      Sil