14 Haziran 2015 Pazar

Film/İnceleme: Jurassic World (2015)


Aranızda Jurassic Park’ı bilmeyen yoktur herhalde. Tüm zamanların en çok kazanan filmlerinden biri olan Jurassic Park; en iyi görsel efekt, en iyi müzik kurgusu ve en iyi müzik dallarında 3 Oscar kazanmıştı. Film ayrıca tüm zamanların en başarılı yönetmenlerinden Steven Spielberg’in en önemli işlerinden biriydi. Ben Jurassic Park’ı daha çocukken izlemiştim. O zamanlar Jurassic Park benim en etkilendiğim, en sevdiğim filmlerden biriydi.



Dün de serinin 4. Filmi olan Jurassic World’ü izledim. Filmi sevdim, bence çok eğlenceliydi. Sevmemin bir nedeni sanırım Imax’de izlemem oldu çünkü daha önce hiç Imax’de bir film izlememiştim. Filmden konu olarak çok iyi birşeyler beklemek zaten çok mantıklı değildi. Film boyunca olanlar genelde tahmin edilebilir olaylardı, şaşırtıcı olay pek yoktu. Konusu açısından çok iyi olmasa da güzel bir nokta şuydu ki serinin eski müzikleri kullanılmıştı. Bir güzel nokta da sonuydu bir de ama spoiler vermek istemediğim için onu yazmayacağım.


Biraz da oyunculardan bahsedeyim. Chris Pratt’i Guardians of the Galaxy’i izlediğimden beri çok seviyorum. Gerçekten çok komik, çok eğlenceli bir adam. Filmde de birkaç sahnede bu eğlenceli yönünü göstermiş ama genel olarak bakıldığında sadece onun da değil tüm oyuncuların karakterlerinde bazı eksikler vardı sanki. Üstelik filmin kadrosunda Chris Pratt, Bryce Dallas Howard ve Vincent D’Onofrio gibi iyi oyuncular var. Ancak şunu söylemeliyim ki karakterlerin bu eksikleri birkaç sahne dışında çok da göze batmıyordu.


Filmin en önemli noktası görsellik ve müzikti tabii ki. Eski müziklerin kullanılması filmin yarattığı nostajik etkiyi arttırmıştı bence, çocukluğumda yaşadığım hisleri bir kere daha yaşamama neden oldu. Filmin görselliği ise çok güzeldi bence, görsel efektler de yerinde kullanılmıştı. Park gerçek olsa ben de giderdim diye düşünmeme neden oldu bunlarda.



Daha önce de söylediğim gibi Jurassic Park’ı izlediğimde çocuktum ve Jurassic Park bir şekilde beni çok etkilemeyi başarmıştı. Jurassic World’ü ise bambaşka nedenlerden dolayı sevdim. Son olarak benim tavsiyem eğer sizde izleyecekseniz Imax’de 3D izleyin, böylece filmden daha çok keyif alabilirsiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder