10 Mayıs 2015 Pazar

Ne Okuyorum?

Bir türlü kitap bitirmeyi beceremeyince şu aralar, Ne Okuyorum yazısı yazmak farz oluyor. Hatta bu yüzden bu haftanın Bu Hafta yazısını yazmamaya karar verdim, onun yerine bunu yazıp haftaya bunu telafi etmek için on yüz bin tane kitap okuyup bir o kadar da film izleyeceğim. (Yerseniz.)

Şimdi, ne(ler) okuyorum?

---



Something Like Normal
Trish Doller

Orijinal Basım Yılı: 2012

Goodreads Puanı: 3.83/5





Utanarak söylüyorum ki, neredeyse iki hafta önce yazdığım bu Ne Okuyorum yazısından bu yana kitapta neredeyse hiç ilerleme kaydetmedim. Onun yerine bayağı bir kitap okudum, birini elime aldım, birini bıraktım, neler neler oldu; bu hâlâ olduğu yerde duruyor. Normalde romantik romanlar, ne kadar kötü olursa olsun, en fazla birkaç gün kalırdı elimde, bu kitapsa bitmek bilmiyor. Aslında çok kötü olduğundan filan da değil de, okumak içimden gelmiyor diye sanırım. Bu hafta sonu bitireyim de kurtulayım bari demeye başladım artık.

---


Red Queen
Red Queen #1
Victoria Aveyard

Orijinal Basım Yılı: 2015

Goodreads Puanı: 4.15/5




Bu da benim büyük bir beklentiyle başlayıp hayal kırıklığına uğradığım kitaplardan. Daha çıkmadan önceden beridir bekliyorum, çıktığı gibi ele geçirdim, o zamandan beri bekliyordu işte. Büyük baskılar altında kalınca başladım, ilk başlarda her ne kadar ölüp bitmesem de sevmiştim, sonra kitap daha önce okuduğum birkaç serinin ortaya karışık bir çakması halini alınca, ki bunun olması da çok uzun sürmedi, ben kitaptan ümidimi kestim. Ayın üçünde başlamışım, neredeyse bir hafta olmuş işte, daha anca %70'ini okumuşum, kalan %30'u da sürüne sürüne bir haftada okuyup seriyi terk ederim herhalde.

---


Success as an Introvert for Dummies
Joan Pastor

Orijinal Basım Yılı: 2013

Goodreads Puanı: 3.84/5 (13 oyla)





Bu kitabın bitmemesinin temel sebebi okumayı unutmam. Kütüphanemin bana sağladığı e-kitabı okuyorum, e kimse bana geri getir kitabı demiyor, otobüste e-kitap okumayı bıraktığım için devam etmiyorum, odamda/masamda/çantamda yer de kaplamıyor, haliyle aklıma gelmiyor okumak. Bir başka "bir ara bitecek" kitabı oldu yani bu da.

---


Sofies Verden/Sofie'nin Dünyası
Jostein Gaarder

Orijinal Basım Yılı: 1991
Çeviri Basım Yılı: 2004 (Elimdeki baskının en azından)
Yayınevi: Pan Yayıncılık

Goodreads Puanı: 3.84/5



Bu kitabı ne zaman aldığımı hiç hatırlamıyorum. Aydan söz etmiyorum, yıl olarak; bende hiç değilse lisenin ortalarından beri var çünkü, belki daha bile eskidir. Bir ara başladığımı hatırlıyorum, sonra bıraktım, geçen gün kitaplığımda durduğunu görünce başlayayım dedim. Hızlı ilerliyor, okuyunca bitiyor; ama genel olarak bayılarak okuduğumu ya da beklentilerimi karşıladığını söyleyemem. Kurgu beni pek heyecanlandırmadı, zaten olayı öğrendikten sonra da okuma isteğim bir hayli azaldı. Bana sorarsanız içindeki felsefe tarihi bilgileri dışında okumaya değmez bir kitap.

---


Aflame
Fall Away #4
Penelope Douglas

Orijinal Basım Yılı: 2015

Goodreads Puanı: 4.38/5




Fall Away, Penelope Douglas'ın bir süredir takip ettiğim serisi. Buna daha yeni başladığım ve çok okumadığım için bir şey yazmayacağım, ayrıntıları incelemeye saklıyorum. 

1 yorum: