25 Mayıs 2015 Pazartesi

Kitap/İnceleme: Pleasure Unbound - Larissa Ione


Pleasure Unbound
Demonica #1
Larissa Ione

Basım Yılı: 2008

Goodreads Puanı: 4.08/5
Benim Puanım: 2/5








İkinci kitabın incelemesi için.
Üçüncü kitabın incelemesi için.

Birincisi, şu kapaktaki Cheyenne McCray'le aynı kitabı mı okuduk bilmiyorum; ama bir erotica okuyucusu olarak söylüyorum, benim okuduğum kitap herhangi bir şekilde "dangerously erotic" ya da "wonderfully satisfying" değildi. Ayrıca, kim bir kitabı bu şekilde tanımlar ki? Cidden yani.
İkincisi, o kapakta ne olduğunu tam olarak çözemedim ve çözmek istediğimden de emin değilim. Neyse.

Aslında bu kitabı sevmemek için ne kadar nedenim varsa sevmek için de bir o kadar nedenim var; ama sevme nedenlerim diğerleri kadar güçlü değil, o yüzden puan ine ine oldu size 2/5. Hatta normalde 1/5 vermiştim de incelemeyi yazarken 2/5'e çıkardım.

“So,uh, where am I, exactly ? And what do you plan on doing with me ?"

"You're at Underworld General Hospital. As you can probably guess, we specialize in nonhuman medical care. Our location is secret, so don't ask."
"UGH ? Your hospital is called 'ugh' ? Oh, that's precious.”

Şimdi, benim temel sorunum, kitaptaki seks sahnelerinin dandikliğinden sonra, karakterler arasındaki ilişki. Tayla'nın karakterini de pek iyi çizilmemiş buldum, orası ayrı; ama geri kalan karakterleri oldukça sevdim (evet, tuhaf ama Shade ve Wraith de dahil bunlara) ve bir yere kadar gerçekçi buldum, bu yüzden kalkıp karakterizasyona laf edemem; ama Eidolon ve Tayla arasındaki ilişki gereksiz saçmaydı. Ben biraz daha The Night Huntress/Gece Avcısı serisi tarzı bir şey bekliyordum, güçlü ana karakterler, sağlam kurgu, iyi planlama filan; ama beklediğimi çok da bulamadım.

Gerçi planlama için de şunu söyleyebilirim, iblis dünyasının kurgusu hoşuma gitti. Bu daha serinin ilk kitabı olduğu için henüz çok fazla şey görmedik, o yüzden söyleyebileceğim çok bir şey yok; ama gördüğüm kadarı oldukça keyifliydi benim için. İblisleri genel olarak seviyorum zaten. Sanırım bu serinin bir iki tane yan kitabı varmış iblis dünyası hakkında bilgi veren, belki onu okuyabilirim.

Bu arada, sizinle tam şu anda öğrendiğim bir şeyi paylaşayım, Eidolon, ana erkek karakterin adı, idealize edilmiş kişi ya da nesne anlamına geliyormuş. Wraith ve Shade'in isimlerinin belli anlamlara göre seçildiğini zaten biliyordum da Eidolon'ı araştırmak aklıma daha yeni geldi.

Tayla'ya daha fazla laf etmeden devam edecektim bu incelemeye ama dayanamadım yine. Ya, bir insan neden kitabın en gereksiz karakterini ana karakter yapar ki? Kitaptaki kadın karakterler süper, erkek karakterler süper; Tayla mal. Tayla geri zekalı. Tayla'nın ilk fırsatta birileri tarafından öldürülmesi gerekiyor, yoksa ben bayağı üzülürüm. Adam köpeğime yemek vermem gerekiyor diyor, kadın onu yiyecek misin diye soruyor. İblislerin kanalizasyonda yaşaması gerektiği konusunda bayağı ısrarcı. Sözde şöyle iyi böyle muhteşem; ama habire kıçını kurtaran birileri olmasa çoktan ölmüştü. Mal hareketlerini listelemeye başlasam buradan UG'ye yol olur. Yok yani. Bayağı bayağı tiksindim kızdan.

Seks sahnelerinin ne kadar kötü yazıldığını detaylı şekilde anlatmak istemiyorum, siz kendiniz hayal edin. Ayrıca kızın sorununun sebebi de bana bir hayli saçma geldi, öyle pat diye çözülmesiyse daha bile saçmaydı. Sırf erotica yazmış olmak için hadi bunları seviştireyim demiş resmen kadın, benim anladığım bu en azından. Bilmiyorum. 

Olay örgüsüne girip girmeme konusunda çok pek emin olamadım. Aslında tam olarak olay örgüsü denebilecek bir şey yok, sırf erotica yazmış olmamak için bir de olay atayım işin içine, bunlar çözsün demiş. Başka bir olayı yok yani.

Wraith rubbed his hands together in cheesy horror-movie glee. “Join us or die.” He grinned. “I’ve always wanted to say that.”

Özetle, bir PNR olarak okunabilir bir kitap aslında, güçlü bir dünya inşası ve ilgi çekici (tekrar ediyorum, Tayla hariç) karakterleri var. Seriye kesinlikle devam etmeyeceğim demiştim okurken; ama Wraith ve Shade'in kitaplarını okumam da olası, o ikisini kitabın sonlarına doğru daha çok sevdim. Duruma göre. 2.5/5 (Evet, yarımşar yarımşar yükseliyor)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder