27 Nisan 2015 Pazartesi

Kitap: Ne Oku(yor Gibi Yapı)yorum?

Hafta sonları kitap okuyamamak gibi bir problem geliştirdim son birkaç haftada. Bir kez eve geldiğimde yapacak iş çok olduğundan yalnızca otobüslerde ve metroda kitap okumakla yetinmek zorunda kalıyordum, bu kez de zamanım olsa bile okuyamaz hale geldim, haliyle başlayıp yarım bıraktığım kitaplar birikti de birikti. Son durumda Goodreads'te çoğunu yakınlarda bitiremeyecekmişim gibi gelen beş kitap okuduğumu görünce dedim belli, incelemelerin gelmesine daha var, bari bir Ne Okuyorum yazısı yazayım.
---


Something Like Normal
Trish Doller

Orijinal Basım Yılı: 2012

Goodreads Puanı: 3.83/5





Doğrusu, bu kitaba sırf o sırada elime bu geldi ve adını daha önce bir yerlerde gördüğümü hatırlıyorum diye başladım. 224 sayfalık bir kitap, okusam bitecek de ne zaman okurum, ne olur bilmiyorum.
Şu ana kadar kitapta en sevdiğim şey, bir erkeğin bakış açısından yazılmış olması, bu nedenle daha baştan piyasadaki çoğu contemporary romance kitabının önüne geçti benim için. Şu ana kadar karakterlerin hiçbirini sevmediğim ve kurgudan da çok bir beklentim olmadığı için devam etmiyorum gibi bir şey. Okuduğumda haberiniz olur zaten.

---


The Happy Introvert
Elizabeth Wagele

Orijinal Basım Yılı: 2006

Goodreads Puanı: 3.48/5





Kişisel gelişim kitaplarına düşkün olduğum, hardcore seviyede içedönük biri olmamla birlikte, bir sır olmaktan çok uzak. Haliyle okul kütüphanemin kataloğunda bu e-kitabı bulduğumda üstüne atladım gibi bir şey. Okumaya başlamadan Goodreads puanına baksam yapmazdım muhtemelen. Kitaptan hiç keyif almıyorum, doğrusu okumaya devam etmek için bir neden de görmüyorum; ama 200 sayfa bile yok, madem başladım bitireyim mantığıyla bitirip 1/5 filan vereceğim herhalde. Sırf içindeki çizimlerden dolayı 2/5 de verebilirim. Hele bir bitsin.

---


Twisted Dark, Volume 1
Neil Gibson (ve diğerleri; listeleyemeyeceğim kadar çok isim var)

Orijinal Basım Yılı: 2010

Goodreads Puanı: 3.90/5




Şu anda okuduğum kitaplar içinde favorim kesinlikle bu. Bu 200 sayfalık (niye şu aralar hep 200 sayfalık şeyler okuduğumu ben de bilmiyorum) çizgi roman, kendi içinde (ve diğer ciltler arasında) çeşitli bağlantılar kuran (ve kurmayan) 12 farklı hikayeden oluşuyor. Hepsinin karanlık, sapkın bir yanı var ve hepsi birbirinden keyifli.
O zaman bunu neden hâlâ bitiremedim? Çünkü günlerdir kendi bilgisayarımda doğru düzgün zaman geçiremiyorum. Şu aralar her yerden çok alakasız işler çıkmaya başladı, haliyle internette geçirdiğim zaman evdeki diğer bilgisayarlardan birinin başına oturup bir şeyleri aradan çıkardığım yarım saatlik dönemlerden ibaret. Bu yazıyı bile kendime ait olmayan bir bilgisayarda yazıyorum, neyse ki klavyesinin kullanımı rahat. Kendi bilgisayarıma geçip güzel Adobe Digital Editions'ımın başına yeniden oturabildiğimde bunu ve daha ilk cildi bitirmeden indirdiğim ikinci cildi bir çırpıda okuyup inceleyeceğim.

---


The War of the Worlds/Dünyaların Savaşı
H.G. Wells

Yayınevi: İthaki

Orijinal Basım Yılı: 1898
Çeviri Basım Yılı: 2001

Goodreads Puanı: 3.76/5


Çok kitap okumasıyla övünen biri olarak, kültleşmiş romanları okuma konusunda bayağı geriden geldiğimi itiraf ediyorum. Onca zamandır bir ara okuyayım dediğim kitaplar arasında bulunan The War of the Worlds/Dünyaların Savaşı'nı sonunda kütüphaneden aldım geçen cuma günü, otobüs ve metroda biraz okudum, ve bıraktım. İsim yapmış yazarları/kitapları beğenmediğimde kendimi kötü hissediyorum; ama buna gerçekten hiç ısınamadım. Dönemi için gayet iyi bir roman olabilir; ama şu günde yazım tarzı beni cezbetmiyor, okumaya teşvik etmiyor. Tek artısı bu baskının küçük olması, her yere tıkabiliyorum, elime geçirdiğim ilk fırsatta okuyup bitiririm muhtemelen.

---


Sociology
Anthony Giddens

Orijinal Basım Yılı: 1986 (elimdeki 1997 baskısı, gözden geçirilmiş 3. baskı)

Goodreads Puanı: 3.98/5




Blogda kurgu dışı kitapları incelememeyi tercih ettiğim için bu kitap hakkında pek bir şey yazmayacağım. Şu ana kadar elime aldığım sosyoloji kitapları içinde okumaktan en çok keyif aldığım bu oldu. Yaklaşık yirmi yıllık bir kitap, haliyle güncel değil; ama içinde bulunduğu dönemin şartlarıyla ilgili pek çok bilgi verdiği için benim için bir çeşit tarih kitabı da görüyor aynı zamanda. Ayrıca bin sayfaya yakın olduğu için de şu anda okuduğum diğer dört kitabın toplamından kalın, bu da onu birlikte yatıp uyunacak bir kitap yapıyor. Bakarsınız onu da yaparım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder