12 Nisan 2015 Pazar

Bu Hafta | 6-12 Nisan 2015

Sanırım ilk kez bir Bu Hafta yazısını zamanında yazıyorum.

Ne Okudum?
Bütün hafta durdum durdum, sonra iki gün kendimi kitaplara verdim. Bu hafta yaklaşık yarısı R2R (read to review) olmak üzere toplam 11 kitap okudum, biri Goodreads'te yazılı değil, biri de aslında yaklaşık 30 dakikalık bir sesli kitabın transkripti (Sweet Filthy Morning After, eğer Goodreads'te bir göz atmak isterseniz). Okunma sırasına göre tam listeyi aşağıda bulabilirsiniz. Linkler incelemelere gider; bazıları Goodreads üzerinde, bazıları blogda.


Ne İzledim?
Muhtemelen sırf Bu Hafta yazıları için film izliyorum ben, her cumartesi gecesi bir tane. Dün gece de izlenecekler listelerimi karıştırdım, en son baktım aksiyon izleyesim var Edge of Tomorrow/Yarının Sınırında'yı izledim. Film bittikten sonraki tepkim: "Neydi o öyle ya."
Filmin konusu da içeriği de çok ilginç; uzaylılar, zamanın akışını değiştirebilme, en son teknoloji aşırı pahalı silahlar havada uçuşuyor. Özellikle de Cage'in (Tom Cruise) ikinci uyanışından sonra (spoiler vermemek için kasmak) zamanında filmi gidip sinemada izlemediğime bir hayli pişman oldum diyebilirim. Spoiler vermeden ya da zaten IMDb'de yazılı olan şeyleri buraya listelemeden nasıl inceleme yazabileceğimi bilmediğim için buna hiç kalkışmayacağım; kısaca izlemediyseniz gidin izleyin diyeceğim türden bir filmdi.


Ne Dinledim?
Bu hafta albümden albüme koşarım diyordum, gereksiz bir meşguliyet, hastalık derken planladıklarımın yarısını bile yapamadım. Yine de elimi bir süredir beni bekleyen birkaç albüme sürebildim, hiç yoktan iyidir. İlerleyen günlerde hepsi için toplu halde, kısa kısa incelemeler yazmayı planlıyorum.
  • American Nights - Plain White T's (2015)
  • Endless Forms Most Beautiful - Nightwish (2015)
  • Red - Of Beauty and Rage (2015)
  • The Used - Imaginary Enemy (2014)
Farklı türler oldukları için albümleri kıyaslamayacağım; ama en beğendiğimin Endless Forms Most Beautiful olduğunu söylemeliyim. İlk CD'yi dinlerken kendimden geçtim resmen. Instrumental olanlar daha duruyor, onları gece, tadını çıkararak dinlemeyi planlıyorum.
Bir çeşit arka plan hikayesi olarak, ben bu albümü dün akşam/gece dinledim. Biraz dalgındım, onun hemen üstünde de One Man Army (Ensiferum'un 2015 albümü - hâlâ tam olarak dinleyemedim) vardı, o kafayla onu açtım diye hatırlıyorum. Beşinci şarkıya kadar Nightwish dinlediğimin farkına varmayıp, "Ensiferum ne zaman kadın solist aldı ki?" diye düşündüm, albüm kapağına bakınca anladım durumu. Yorgun kafayla müzik de dinlenmiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder