26 Nisan 2015 Pazar

Bu Hafta – 26 Nisan 2015

Ne Okudum?

Bu hafta bir türlü kitap okumaya vakti bulamadım. Ama son zamanlarda çıkan Joker haberlerinin de etkisiyle Brian Azzarello (yazar) ve Lee Bermejo (çizer)’nun Joker isimli grafik romanını (tekrar) okudum. Joker, Heath Ledger’ın en iyi yardımcı oyuncu Oscarını aldığı efsane Joker’dan esinlenilerek yazılmış bir eser. Hikayesi çok ilginç olmasa da güzeldi. Çizimleri de normalde gördüğümüz çizimlerden biraz daha farklı ancak hikayeye uygun yapılmış bence, o yüzden ben onu da beğendim. Aslında Batman: The Killing Joke’u da tekrar okumak istiyordum ancak ona bir türlü fırsat bulamadım. Önümüzdeki hafta da onu okurum muhtemelen.


Ne İzledim?

Star Wars’un yeni fragmanın da çıkmasıyla beraber aklımda filmleri bir kere daha izlemek vardı. Perşembe gününün de tatil olmasını fırsat bilip o gün Star Wars maratonu yapmaya karar verdim. Ancak 6 filmi de izleyemeyeceğimi tahmin ettiğimden bende ilk üç filmi izledim. Tabi burada kastetiğim filmler çıkış sırasına göre ilk 3 film yani orijinal üçleme. Ve iyi ki de orijinal üçlemeyi izlemişim çünkü onları bir kere daha izleyince daha da çok sevmeye başladım Star Wars’u ve fark ettim ki ilk film (Star Wars veya Star Wars Episode IV: A New Hope) serinin en iyi filmiymiş. E orijinal üçlemeyi izleyince Luke Skywalker, Darth Vader, Yoda, Obi-Wan Kenobi, Prenses Leia, Han Solo, Chewbacca, R2-D2 ve C-3PO gibi bir sürü ikonik karakteri de bir kere daha görmüş oldum. Favorim kim diye düşündüğümde eskiden Darth Vader derdim ama bu sefer Han Solo’yu daha çok sevdiğimi fark ettim. Bence Darth Vader’dan daha karizmatik bir karakter ve alaycı tavırlarının da benim favorim olmasında etkisi var.


Ne Dinledim?

Bu hafta yeni müzikler keşfedebildim. Blur yeni albüm çıkarıyormuş (hatta yarın çıkıyor). Son albümlerinin çıkmasının üzerinden 10 seneden fazla zaman geçmişti. Benim çok sevdiğim grupların arasındadır Blur. Yıllardır sıkılmadan dinlediğim bir sürü şarkıları var. Geçen gün yeni albümlerinden bir şarkıyla karşılaşınca çok sevindim doğal olarak. Albüm daha çıkmadığı için tüm şarkıları dinleyemedim. Dinleyebildiğim şarkının adı My Terracotta Heart. Çok sakin, çok rahatlatıcı bir havası var şarkının ve şimdiden favorilerim arasına girdi bile. Blur dışında da çok sevdiğim başka bir grup olan The Black Keys’in Weight of Love şarkısına rastladım hafta başında. Turn Blue adlı albümlerinden 2015’te yayınladıkları tek şarkı. Bu şarkı da bence The Black Keys’in en iyilerinden biri olmuş özellikle sondaki solo kısmı çok güzel. İki şarkıyı da dinlemek isteyenler için aşağıya ekledim.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder