25 Mart 2015 Çarşamba

Müzik/İnceleme: Vaeda - Unsafe at Any Speed


Unsafe at Any Speed
Vaeda

Çıkış Tarihi: 2009

Tür: Hard Rock

Spotify | YouTube | iTunes











Aslında şu anda hile yapıyorum. Normalde yalnızca daha önceden dinlediğim albümlerin incelemelerini yazarım; ama bu albümü tam da şu anda dinliyorum, hatta bu cümleleri yazarken Nervous çalıyor, 12 şarkılık albümün 6. şarkısı.

Kendimi savunmak adına şunu söyleyebilirim, aslında ben Unsafe at Any Speed'den değil, State of Nature'dan söz edecektim, grubun 2006 tarihli albümü. Onu da incelemesini dün yazdığım We as Human albümünü keşfettiğim gün keşfettim ve ikisini sevme nedenlerim arasındaki farkları ele alan bir yazı kaleme almayı planlıyordum; ama müzik incelemelerini yazarken sözü geçen albümleri yeniden dinlemek gibi bir huyum var, o yüzden girdim Spotify'a, ama yanlışlıkla State of Nature yerine Unsafe at Any Speed'e tıkladım, albümün ilk şarkısı, Vultures bir kez başlayınca da State of Nature'ı filan da hepten unuttum, dedim ben Unsafe at Any Speed'den söz etmeliyim. Başta bunu iki albümü kıyaslayarak yapmayı planlamıştım; ama konuyu fazla dağıtmamak adına vazgeçtim.

Unsafe at Any Speed'in üzerimdeki etkisini nasıl anlatabileceğimi pek bilmiyorum doğrusu. Zaman duygumu yitirmedim, bende dünyayı ele geçirme isteği uyandırmadı; ama sabah soğuğuna rağmen kalkıp giyinmeyi ve bir yürüyüşe/koşuya çıkmayı düşünmedim de diyemem. Albümün genel temposu, iniş çıkışları muhteşem ve oturduğunuz yerde bile size belli bir enerji verecek türden. Tam ritmin yorucu bir hale geldiğini hissettiğiniz yerlerde bu kez karşınıza daha sakin bir giriş çıkıyor ve dinlenmeniz için biraz zaman tanıdıktan sonra yeniden yükseliyor. Bittikten sonra yeniden başlamamak gerçekten zor.

Şu anda size özellikle önerebileceğim şarkılar Vultures, The Bystander Effect, Breathe, All for You, Asleep at the Wheel; sırasıyla albümdeki 1., 2., 3., 10. ve 11. şarkılar. Neden bu kadar dengeli gidiyor? Çünkü yazıyı yazarken sevdiğim şarkıları eklemeyi unutmuşum. Aferin bana. Siz bu beşiyle başlarken ben de gidip albümü bir daha dinleyeyim en iyisi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder